Vad köpte ni på mässan i Solna? 2014-02-01

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6

234
50
costanza:

Ang Jiri, var nära att köpa en blåtungad skink av han, skulle boka den för ett tag sedan men hittade en frisk och kry unge på ett annat ställe, noterade någon hur hans blåtungade skink som fanns till salu såg ut?

Verkligen trist att höra Daniel_S. Undra om Jiri kommer dyka upp på fler mässor i sverige i framtiden...

264
125
Bildpunkt:

Jag missade helt hans bord, och lika bra var väl det..

Köpte billiga terrarier, och spindlar som jag hade bokat i förväg. Sen fick två Lasiodora parahybana följa med och en burk Gyna lurida :)

268
19
Iguania:

Jag har, tydligen till skillnad från många andra här, bra erfarenhet utav Animalfarm. Jag köpte ett par Trioceros ellioti av Jiri förra Stockholmsmässan och båda två var friska och välgödda. De åt även direkt efter ankomst och drack på grund av uttorkan(inte särskilt oväntat efter en mässa dock). De började alltså äta 10min efter att ha blvit insläppta i terrariet. De har sedan levt problemfritt i snart ett halvår och jag fick även bra hjälp när jag hade någon fråga på efterhand. En sak som också kan vara värd att tänka på är att Animalfarm är en djurimportör och därmed importerar djur. Kvaliten på djuren styrs ju utav hur bra exportörerna är, mina djur var uppfödda av dom själva och det kanske är det som var anledningen till varför mina djur höll bra kvalité eftersom de helt enkelt slapp fraktas tvärs över Atlanten eller liknande.

För att komma tillbaka till trådens ursprungliga ämne, denna gång kom jag tyvärr inte hem med något djur från mässan. Letade efter halsbandsleguan och U. milii men hittade inget utav dom så jag kom enbart hem med ungssmyg, den mindre arten av vaxmott och lite vandrade pinnar(C. morusus) som skall användas som foder:)

6
0
Evert:

Känns som om de flesta känner som jag. Han hör inte hemma på mässorna i Sverige! Vart va Länsstyrelsen, ja!? ....och hur kan arrangörer köpa förbjudna djur!?

62
39
MagnusC:

Handel med WC är olagligt i Sverige. Att arrangören inte följer sina egna regler är för mig en gåta! Trodde mer om SHR om jag ska vara helt ärlig.

321
444
Daniel_S:

Bra för dig Iguania

Jag tror inte djuren far illa i Jiris ägo direkt, djuren såg välgödda fräscha ut. Tror problemet är mer hur han fraktat dom. Sen är det ju mestadels WC han har, och bara det öppnar ju upp för "dolda" fel. Ska man handla wc, ska man vara medveten vad det kan medföra.

Som sagt det är olagligt med handel av wc djur i Sverige... Ja SHR, hur tänkte ni? Ni om några borde väl förstått att mycket av det som fanns på hans bord var wc? Är det inte kontrollanter utsända ifrån Sjv på dessa mässor som inspekterar vad som sätts på borden?

384
18
mr_fan:

iguania vad var det för djur du köpte av han?

Medlem i GHF
646
417
Jimmy:

Så Tjecken hade alltså djur på sitt bord i burkar som var märkta "WC"?

I så fall är det ju en stor arrangörsmiss, men det låter märkligt i mina öron då alla säljare och deras djur inspekteras både före och under mässan, och jag är rätt säker på att säljaren hade fått packa sina saker och dra om det verkligen var så.

Ska tillägga att jag inte var på mässan, och det vore intressant att höra mer från någon som var med och jobbade på mässan.

105
28
Richard:

Måste hålla med jonas att gå till länsstyrelsen gynnar knappast någon det bara ställer till det för oss svenskar. Om det står Wc på lådan är det bara att vända på klackarna och gå. Slutar man handla så slutar det komma helt enkelt. Sen är det försäljaren som gick fram och tillbaka skulle varit bra och veta vem och vad för djur så att ingen råkar ut för att köpa ett kadaver där de sägs komma från "egen uppföddning" eller liknande.  jag var inte på mässan tyvärr men vill tacka eldsjälarna bakom mässan skit skoj med mässor det måste vi alla vara eniga om?

12
0
Nitra98:

Jag hade inte nöjet att få gå på mässan själv tyvärr, men tack vare en kompis så fick jag i alla fall levererat några djur som jag hade sålt och så fick jag hem 2 sorters kackerlackor: B. dubia som ska vara till foder och B. craniifer som ska vara till fint. :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 6
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild