Riktiga växter

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 7

321
444
Daniel_S:
Jag skulle helt klart rekomendera Nephrolepis cordifolia duffy till dig.
Kan vara knepig att hitta, men har sett att den ibland finns på plantagen.

309
38
reptilicus_:
MaryJanee skrev:

Beror lite på hur stor ditt terrarium är :P 
Som tenebrosa skrev så tar dom lätt över då dom växer vääääldigt mycket mer än man kan tro.

Nephrolepis exaltata (vanlig spjutbräken) säljs i dom flesta blomsterbutiker, den blir dock upp mot en meter så det måste vara en stor burk :P passar i regnskog med då den inte får torka ut helt. 

Jag har ett högt, stående skåp för kameleont, så det borde nog inte vara några problem med längden

154
87
MaryJanee:
reptilicus_ skrev:

Jag har ett högt, stående skåp för kameleont, så det borde nog inte vara några problem med längden

Tänkte mest på bredden :P 

30
12
Scarpie:
ia_ skrev:
Lycckliga lotta, flitiga lisa, pelargoner och saintpaulior blommar nästan jämt, om det var blommor i sig du var ute efter. =)

Hoyor (vissa sorter kallas även poslinsblomma) blommar hyfsat ofta och finns i massa olika varianter, om man vill ha lite olika form på bladen eller så.

Jag har Hoya som vanlig fönsterblomma men ej i terrariet. Den står som ogiftig men dels har den vit klibbig saft i själken, dels formar ju blomklasarna genomskinliga klibbiga droppar. Och så dofar dom starkt. Kan dom verkligen vara bra?

Är dom det vore det ju kanon att kunna sätta in ett skott av den jag har.

89
12
amanda03:
Här på terrariedjur finns en lista 
www.terrariedjur.se/?page=info&sub=plants

1
0
Tessla:
Gullranka används ofta i vivarium och akvarium, den ska inte vara allvarligt  har irriterande växtsaft, samma med flitiga lisa. Dracena rekommenderas ofta till vivarium men den ska däremot inte ätas alls. Letar själv växter hos en växtätare och det är skitsvårt. Tänker bara som ja läste någon skrev att man kan kolla under icke giftiga, men det räcker verkligen inte. Ta tex aloe vera som inte är giftig men inte alls bra att få i sig, eller avocado som vi människor mår bra av men absolut inte får ges till leguaner...

37
5
SaraDolk:
Jag håller på att sätta ihlp en burk till ett fäng krabbor, gmupska saker.... Är det okej med orkidéer även om dom skulle bmi lite tuggade? 
Mvh
Logga in för att posta i forumet
Sida av 7
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild