Riktiga växter

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 7

225
4
ia_:

Gillar du monstera kan jag rekommendera en som heter Alocasia sanderiana, kallas bland annat Skelettsköld på svenska. Den borde funka till icke växtätade. Den vill ha massor av fukt, så något liknade regnskogsterra bör funka för den. :)

30
1
Spaghetti021:

schysst den var ju grym ja kanske borde passa ihop med vattenagamen iaf

35
0
otrander:

växer parthenocissus tricuspidata bra i fuktig miljö? :)

30
1
Spaghetti021:

någon som vet vilka växter jemenkameleonter föredrar förutom monstrera hibiscus och fikus ?

225
4
ia_:

Otrander: Då det är en utomhus växt som trivs i svenskt/engelst klimat skulle jag inte tro att den gillar tex ett regnskogsterra. Finns risk att den inte är direkt fixar fukten och värmen, och får röta.

Men du kan ju alltid testa, det värsta som kan hända är väl att det skiter sig...? Och då vet du ju. ;)

35
0
otrander:

det ska jag nog göra :) riktigt snygg är den ju iaf, tack för infon ;)

504
396
Crippa:

Jag använder yuccapalmer :) tycker dom är riktigt snygga sen dör de inte så lätt heller! Billigt och bra

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

Jag köpte en ceropegia hybrid idag som jag tänkte ha i terrariet, har kollar runt om det skulle kunna vara nått farligt med den men jag är fan osäker, någon som har koll? hon i butiken trodde det skulle vara lungt iaf. Fick även med mig en liten ormbunke som jag ska ha i terrariet 

309
240
Gogs:

En regel...

Tuggar djuren gärna på växter = ha ogiftiga.

Tuggar de ej på växter = kör med vad ni vill (gärna växter från deras naturliga habitat)

35
0
otrander:

makes sence -.- problemet är att plantagen inte är en jungel :/

Logga in för att posta i forumet
Sida av 7
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild