Bilder på jyckar och krakar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 8

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:

Helt klart olika åsikter på hur viktigt/oviktigt detta problem är. Det kan ju helt enkelt vara så att vissa utav er använder "senaste uppladdade bilderna" mer än andra, och för er är det såklart värre än för de som inte använder den.

Jag uppskattar att folk säger till om allt som kan förbättras. Jag själv tycker det är lite tråkigt när man ser icke-relaterade terrariedjurs-bilder, eller många likadana. Men att förbjuda att ladda upp "off-topic"-bilder är nog inget jag kommer att göra så länge det inte blir alldeles för extremt.

Så istället för att diskutera hurvida det är ett problem eller inte (då det uppenbart är det för vissa), så är det bättre om vi diskuterar hur vi kan lösa det.

Ett förslag är att ha en inställning under "senaste bilderna" där man enbart visar bilder som blivit specificerade med art eller markerade som terrarium. Nackdelen med detta blir dock att man kan missa en hel del bilder där uppladdaren kanske helt enkelt inte orkat specificera art. Massa bilder ur samma fotosession är ju desto svårare, men det känns enligt mig inte lika illa.

Fick även frågan om hur mycket plats som existerar, och det är det inga som helst problem med. Utrymme är sällan det som kostar.

Dålig kvalité är det ju på ett fåtal bilder, och det är väl inte så mycket att göra åt. Det är ju lyckligtvis betydligt vanligare med sjukt snyggt fotade bilder som folk laddar upp.

49
1
spiidi:

sätt stopp för att kunna lägga in bilder som ej har med djur att göra . för hur skulle det se ut om jag börja lägga in mina handarbeten som ej ser ut som djur . det skulle inte bli popis kan ja säga .jag använder mej istort sett dagligen av dom senaste bilderna för då vet man vilka man har sett  varför behöva klicka på olika mappar när det räcker med 1 .........

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:

Jag har gått igenom lite utav de senaste bilderna för att se hur frekvent orelaterade bilder laddas upp och har kommit fram till följande statistik:

600 senaste bilderna.
Terrariedjur & relaterade bilder: 572st
Övriga djur(hund/katt/gnagare): 22st
Bilder på personer: 4st
Helt orelaterade(andra intressen): 2st

Med andra ord är det inte många orelevanta bilder som laddas upp.

Jag är medveten att under tillfället som tråden skapades var det förmodligen ett litet gupp med många fler bilder på orelaterat och andra djur. Vissa helt orelaterade bilder städar jag bort (t.ex. bilden på tyra banks som ni nämnde) Men överlag tycker jag ändå att bildsektionen fungerar väldigt bra.

Någon filter-funktion kanske ändå kan vara användbart, så att man kan välja att man enbart vill se bilder som är taggade med orm och ödle-arter, eller liknande.

49
1
spiidi:

själv tog jag bort mina 2 album som ej va terrarie djur i dag

1685
794
fluffis:

Oj, vilket jobb du lagt ner Anders! :)

6 bilder av 600 som inte har med terrariedjur att göra är en väldigt bra siffra! Om det dessutom var bilder på personer som är medlemmar i forumet typ "såhär ser jag ut" så är siffran ännu bättre.

Dock tycker jag väl inte riktigt att statistiken av materialet du har använt avspeglar vad jag upplevt. Jag har upplevt fler onödiga bilder än så. Antingen är det en slump att just de här 600 bilderna var så "rena" eller så kanske folk har bättrat sig redan mha den här tråden. Eller så har jag helt fel för mig :)

I vilket fall som helst tycker jag nog att en åtgärd kan vara på sin plats men den behöver inte vara stor. Det kan kanske räcka med en liten informationstext i samband med att man laddar upp bilder: "tänk på att...".

66
1
Felix:

Precis vad jag sa fluffis :D 

1685
794
fluffis:

Oj, jag missade ju övriga djur från Anders sammanställning.

Men i vilket fall som helst så vill jag bara säga att även om jag stör mig ibland och gnäller lite över det så tycker jag inte att det är ett jättestort problem men ibland behöver man reda ut även de små problemen :)

49
1
spiidi:

suck igen

429
254
JACLAR123:

Nu tror jag, att statestiken har ändrats lite :(

19
1
L8sson:

Sorry haha jag kommer och blir medlem på denna sida och laddar upp mina bilder på mina 3 ormar (A) 
Jag älskar att fotografera och hade några bilder på lager som jag så gärna ville visa, laddade upp en bild på mina hundar. Men det finns andra forum som passar bättre för den bilden. Mitt djurintresse är i grund och botten hundar och hundsport. Så jag drog in en bild utan att tänka så mycket. Det gick av bara farten. 

Kan ta bort den bilden :) (Y) 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 8
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild