Höghus

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 7

76
35
metallenin:

Glömde. Kör med billig aramatur från biltema.

297
15
shad0w88:

a du köpte ju G13 rören som är 6500K vilken argentur använder du då jag inte hittar ngn som passar på deras sida:S

242
30
Blues:

Kolla upp Lamportillallt.se

17
1
gubbunge:

Jag tycker du ska ha värmekabel istället för matta.Lätt och hålla på med och flytta om så vill, mindre hål behöver du göra för att få in den. Personligen gillar jag det mer men det är jag. Snyggt bygge för övrigt :)

197
16
SibiriskTiger:

Håller helt med gubbunge i kabel-/mattfrågan!

Personligen är jag också mer för värmekablar. Jag tycker de är underskattade och alldeles för dåligt förespråkade! Mattorna är oftast inte att lita på och jag har hört flera otäcka historier om djur som skadat sig och i vissa fall även dött när det blivit fel på en matta. Dessutom är ju rekommendationerna för mattorna att de ska användas UTANFÖR/UNDER terrarier (glasterrarier).

Kablarna är mycket säkrare och smidigare. De är (de jag har haft) helt beklädda med silikon och kan köpas i olika längder för att täcka precis så stor yta som man själv vill. Dessutom behövs bara ett litet hål för att få in dem i terrarierna :)

Som till både matta och kabel så bör man också koppla dem till en dimmer för att kunna reglera temperaturen själv.

76
35
metallenin:

Tackar för tipsen. Har dock köpt mattor redan så det får bli det denna gång. Min elektriker hjälpte mig dock med att klippa av orginal-kontakten , sladden genom ett litet hål och sedan monterade han nya kontakter på sladden igen. Så inga stora hål i baksidan. Självklart ska jag ha dimmer på varje matta så värmen kan regleras. Tips på bra dimmar tas gärna emot.

197
16
SibiriskTiger:

Mina dimmrar har jag köpt på Biltema :) Vet många som köper sina på Claes Ohlsson annars :)

76
35
metallenin:

Elen fixad och inredning påbörjad. Nu väntar jag bara på glasen sen är det dax att ställa det på plats och trimma in värmen. Så snart får vi ha inflyttningsfest.

424
33
samthe0ne:

Metallenin, du störs inte av dem timrarna? Det finns utmärkta digitala timers för under 100-lappen på clas ohlson annars :)

76
35
metallenin:

Det är dimmrar på bilden, kommer att sätta en digital timer på det sista uttaget som styr samtliga lampor.

Men tack för tipset.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 7
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild