Stora skedvi naturgård, bra eller dåligt

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

18
4
EgonTheBeardie:
Johnexotics skrev:
Haha mjo vissa människor 

Man förstår inte hur de tänker x_x

4
0
JacSten:
Är så j trött på alla gnäll och bitra människor i dessa alla forum, måste bara upplysa.

Haft med dem att göra flera ggr. Kanon bra, seriösa, finns inget negativt att säga och super kunniga, finns inget att klaga på. Besökt dem och det finns inget djur som inte har det bra.Tänker det säger mer om ni i tråden. En bild och så börjar det klagas och gnällas. Är det avsjuka okunskap eller bara instänghet, vad driver er? Sitter och skriver utan vidare koll eller kontakt. Det har haft tillstånd i över 25år. Viste ni det? Tänkte hur många av er har tillstånd? Hur många av er skulle få tillstånd? Pinsamt bara, sitt snacka skit....   Tittar på bilden var är den överviktig? Snacka om röntgen syn. Om länstyrelsen godkänner dessa djur tillstammans uppenbart och veterinärer godkänner. Kan det var okej då? Nej i detta forum finns kunskapen, all kunskap.

Killen ovan som starta tråden han med ödlan har ni sätt hur hans ödla bor? skulle titta på hans bild, ojoj vad den miljön skulle underkännas, hoppas ödlan fick flytta.

Skulle det starta en granskning av er, klara ni kravet och utbildnignen för tillstånd? troligen Nej. Så släpp gnället och ser er själva i speglen. Suuck...

5384
4125
Tropfrog:
Några som har skrivit i denna tråden är personer med gott renome och långvariga användarprofiler här på terrariedjur. Personer som jag vet har mycket kunskap och som jag personligen litar på.

Däremot en skribent som reggar en anonym profil för att ösa skit över veterana användare. En person som uppvisar dåligt socialt omdöme, ovårdat och allmänt riktigt dåligt språk samt som vi inte vet vem det är eller vad hen har för erfarenhet. Nja, det tar åtminstone jag med en smula salt. Ingen person som förtjänar min respekt, inte en person jag själv litar på. Jag tror inte många andra gör det.

Sånt måste man förstå. Det krävs involverade, kunskap, förmåga att uttrycka sig, respektfull och hjälpsam attityd mot andra mäniskor samt att man inte håller sig anonym för att folk skall ta en på allvar, för att bli en person som andra lyssnar på. Inlägget var bara ett totalt slöseri med tid och kommer sannolikt att tas bort av moderator inom inte alltför lång tid.

Mvh
Magnus 

4
0
JacSten:
Ärligt titta på vad de skriver utan att ha någon anning, går du i god för detta skitsnack? Snälla jag är lika anonym som dig, eller hur? vem är du? precis. Så dagarna på denna sida avgör alltså kunskapen, :-)? stämmer det?  har du varit medlem i 3 år har du kunskap då? Alltid enkelt att placera sig högt upp, svårt att efter leva, men titta på bilden ovan är ormen fet? Ja eller nej, inget anant än bilden och kan du bedöma det? Ärligt? Svamligt och riktigt pinsamt av de som vill hävda sig stora...

Alla dessa du går så broderligt i godför, har bara sätt en bilden ovan eller hur? De måste en ha utomordentlig krafter som kan se allt detta? Går du god för det helt ärligt. Vad är dåligt spåk? skriver de andra med som klart språk? nej det känns som barn, sätt till deras språk. Har du själv sätt hur du skriver? Blir lite svamligt att utse dig själv till skribent. Ditt språk har brister, men jag är ödmjukt har förståelse för detta. 

vad detta det absolut bäst du kunde komma med i denna frågan? De som skrivit i denna tråd verkar verkligen inte ha mycket vetskap att komma med. Det är direkt pinsamt som vuxna att sitta och tycka om andra utan ha någon fakta eller något vetskap. Stackare suuck

4
0
JacSten:
ska vi göra ett test:

Vi låter allmänheten och länstyrelsen få testa dig och de andra i tråden ovan. Så får vi se hur många som får ett tillstånd och hur många som får direkta anmäkrningar och djur förbud. Tror det är extremt många av er som får packa ihop. 

Ta ett fota på dina burar med djur och så tittar vi, eller ska vi skicka länstyrelsen och granska på plats? Adress så testar vi för ni är väl inte anonym och har väl inget att dölja. 

frågar du mig är de ovan i denna grupp och FB långt i från hemma i frågan.

5384
4125
Tropfrog:
Jag avgör själv vem jag väljer att betrakta som kunniga och pålitliga. Det har inte du någon som helst rätt att ifrågasätta.

Alla mina terrarium och djur är väl dokumenterade här på terrariedjur och på Youtube. Har inget att dölja.

Jag välkomnar alla inspektörer i mitt hem. De har dessutom skyldighet att lämna ut kopia av anmälan. Svårt dilemma där. Att fortsätta att trolla anonymt på ett forum eller att exponera sig?

Denna tråden är anmäld till moderator.

720
383
Johnexotics:
JacSten skrev:
ska vi göra ett test:

Vi låter allmänheten och länstyrelsen få testa dig och de andra i tråden ovan. Så får vi se hur många som får ett tillstånd och hur många som får direkta anmäkrningar och djur förbud. Tror det är extremt många av er som får packa ihop. 

Ta ett fota på dina burar med djur och så tittar vi, eller ska vi skicka länstyrelsen och granska på plats? Adress så testar vi för ni är väl inte anonym och har väl inget att dölja. 

frågar du mig är de ovan i denna grupp och FB långt i från hemma i frågan.

Inte lätt att vara kränkt :) känns ju som du är personen denna tråd handlar om annars hade du inte reagerat som du gör 

5384
4125
Tropfrog:
Jo, så är det nog. Antingen ägaren eller någon kompis/familjmedlem. Men ändå lite klumpigt. Denna tråden är ju mer än ett år gammal. Hade ingen skrivit i den så hade den ju fallit i glömska. Nu poppar den upp igen och exponerar verksamheten för ännu mer negativ publicitet.

Mvh
Magnus 

4
0
JacSten:
så kan det vara men när ser detta skit reagerar jag. För detta ska inte vara ett forum för människor att svåratmål andra. Naturgård har tagit emot djur från ägare med hjälpa av myndigheter i över 25år. Alltså djur som alla andra sålt, fött upp och på något annat sätt kännat pengar på. För det fakta. De har tagit hand om dessa djur. Sedan sitter några och smutskastar, pinsamt. Bra någon säger till hur j illa det är. Underbart att den kommer upp för då kanske några lär sig något och andra ser hur j fel det är. Jag har arbeta för myndigheten i flera år varit på palts och djur har kanon. Att sedan i flera forum sitter inskränkta människor och misskrediterar. inte ok.

5384
4125
Tropfrog:
Jag ser återkommande och konsekventa felstavningar här och på naturgårdens webbplats. Inget fel i det. Vi är alla bra på olika saker. Men allt tyder på att du är samma person som sköter hemsidan. Vad kul att du brinner för det du gör :)

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild