plantera växter

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

Medlem i GHF
3139
1750
EmanuelKarl:
schutzmarken skrev:

Det är en burk med pilgiftsgrodor så då borde det fungera då.
23-26 grader och runt 80% luftfuktighet. Så tips mottages gärna.

tack för svar

youtu.be/t7BTaVrCOpc?si=RBSPyJCYsA4TSa51
youtu.be/JEm5SdoVhKA?si=1K1gBNeAqaR0hqBY
I dessa två videorna ger jag en rundtur bland växtarterna jag har i mina burkar (första videon) och en guide till hur man planterar regnskogsterrarium samt en introduktion till de växttyperna som är vanligast att använda (andra videon, dessvärre med usel ljudkvalitet då den är rätt gammal)

5436
4171
Tropfrog:
schutzmarken skrev:
Kan man ha gullranka i terrarium, var någon som sa att den kanske är giftig? Tar gärna emot tips om andra klätterväxter som lämpar sig för terrarium också.

Det finns så många växter i regnskogsmiljö att det blir svårt att nämna några utan att andra utesluts. Men jag gillar krypficus, marcgravia , alsobia och krypormbunkar. Men som sagt, det finns många fler och jag vet inte vad du gillar.

Personligen tycker jag att gullranka har alldeles för stora blad för att passa i pilgiftsterrarium då de ofta är ganska så små. Tycker att det blir finare med mindre och mer proportionerliga blad. 

Mvh
Magnus 

100
102
Spikedreptiles:
schutzmarken skrev:

Det är en burk med pilgiftsgrodor så då borde det fungera då.
23-26 grader och runt 80% luftfuktighet. Så tips mottages gärna.

tack för svar

Alla philodendrons,  alocasia, anthurium, marcgravia etc. Finns as mycket att välja på med pilgift. Kolla bens jungle dom har super mycket

Mvh Jonatan
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild