Terrarium (inspektion)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

953
1840
peter54:

Jimmy.                                                                                                                                                   Nja, att använda spotlight på det sättet känns rätt meningslöst tycker jag. Varför skulle man välja den varianten när det finns värmemattor? Det är första gången som jag hör talas om bruk av spotlight på det sättet. Självklart får man välja vad man vill, men för mig låter det lite bakvänt.

Att stänga ner värmemattorna 8 timmar per dygn är inget jag skulle välja att göra om det inte är mycket varmt ute och det är svårt att hålla nere temperaturen på rätt nivå i terrarierna. Jag stänger av värmemattorna helt och hållet när det är såpass varmt ute som det är nu, när man nästan skulle behöva kyla terrarierummet istället för tvärtom.

Värmemattan är en "nödplats" för många Lampropeltisarter, de ligger bara där när temperaturen sjunker för lågt, det varierar lite beroende på vilken art av kungssnok man snackar om, vissa ligger aldrig på en värmematta eller på en solplats.Kaliforniska kungssnokar ligger inte ofta på värmeplatsen och solar gör de inte alls om det inte blivit alldeles för kallt.

Det här du skriver känns lite som att du bara vill säga emot mig för sakens egen skull, skillnaden mellan vad jag sa och vad du säger är försumbar för ormen.

Medlem i DHF
1083
778
Westman:

vilka UV lampor har du köpt??

733
297
markusbabs:

Tänk på att UV ljus absolut inte är nödvändigt åt ormar, inte heller skadligt såklart. Men det kanske inte är så roligt att satsa på massa dyr UV ljus åt ett ljur som det skulle räcka med en 35kr lågenergilampa åt.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild