Nytt Bygge

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

242
30
Blues:

Börjar se bra ut,ska bli spännade o se fortsättnigen.

57
0
Linder2000:

Idag fick jag ihop stommen, är en del svetsa kvar men man kan se formen. den ska ju stå upp

Sen ska det ju ditt en gångjärnsdörr med glas.

230
22
Nooon:

...och jag kom att tänka på en sak och tänkte säga att du kanske ska välja att ha glas-baksida istället... men det ser välsvetsat ut...
Det var det med att få saker att se ut som om det är fjärran långt bort. Man kan göra ett trick med bakgrund belyst bakifrån.

Skrev såhär alldeles nyss i en annan tråd:

-----
...och om man har ett glasterrarium och inte absolut vill täcka hela baksidan så kan man med lite belysning bakifrån och rätt bild eller bara något halvgenomskinligt material få det att, i alla fall lite grann, se ut som om världen inte tar slut vid bakre väggen.

> showcase.aquatic-gardeners.org/2012/show105.html
> showcase.aquatic-gardeners.org/2012/show75.html
> i684.photobucket.com/albums/vv203/zhixiankoh/Aquascape%20-%20Rainforest%20Inspired/CliffHuiHongKongIAPLC2008.jpg
> showcase.aquatic-gardeners.org/2012/Medium/3821.jpg

...och så min variant av halvgenomskinlig bakgrund kombinerad med utvändig 3D-bakgrund. Akvarieversion.
-> akvariefisk.ifokus.se/discussions/4d71407eb9cb4622390570f9-den-dar-bakgrundsladan
-----

...men jag tänkte att jag ska tipsa om det i alla fall... utifall att du hemskt gärna vill använda tricket och trots det rejäla arbetet är hågad att såga i ditt verk.

57
0
Linder2000:

Såg häftigt ut. nått och fundera på, kan få in en glasskiva i burken, ska luska lite, tack för tipset

57
0
Linder2000:

Lite shoping till bakgrundsbygget. Gips, Gipsbindor, Färgpigment och självklart vinylhandskar.

57
0
Linder2000:

både jag och ungarna var sugen på lite bakgrundsbygge. Vi provade att göra flyttande öar som ska in så smånigom.

Min och äldsta dotterns som syns, lill tjejens i bakgruden

min skapelse

57
0
Linder2000:

Lite hemmagjord vegitation, som givetvis ska sealas in i bakgrunden, inga lösa bitar i vårt terrarium.

57
0
Linder2000:

Stomme till bakgunds bygget, kommer vara en lös insats som ska gå o plocka ur vid städning.

57
0
Linder2000:

Idag blev det lite inredningsbygge.

En blivande "sjö" och två "bergsbågar" ala Avatar.

57
0
Linder2000:

Hade ju tänkt att ha ett vattenfall i vårt nya terrarium.

Vad skulle vara bäst tror ni

-Som en vattenrutchbana i bakgrunden ner till "sjön"

eller

- Fritt fallande vatten från en flyttande ö ner till "sjön"(kommer förmodligen skvätta en del, vilket både har för och nackdelar)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild