Ett (planerat) bygge som följer Markusbabs upplägg

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

508
304
Jonas77:

Cascos byggsilikon verkar inte innehålla fungicid enligt deras produktinformation på sidan, för att jämföra så står det att våtrumssilikon har det, så jag litar på att det är fritt fram.

230
22
Nooon:

Här står det på en annan av deras produkter>

www.casco.se/index.php?contentID=131&productID=1182

www.casco.se/index.php?contentID=131&productID=1151

366
157
Linus:

Åh, vad bra! Då ska jag köpa grejer på fredag, så kanske jag lyckas bygga ihop båda två på en kväll :)

Jag kommer ha små runda ventilationsgaller, förövrigt. Väldigt smidigt, då jag bara kommer behöva använda mig av en hålsåg för att ordna till hålen!

Jag letar efter ett ställe att köpa en liten värmepanel till trädgårdsboans terrarium, men jag hittar inget som lockar. Det enda jag hittade var från LLL reptiles i USA. Någon som har något tips på hur jag kan lösa det? Jag kommer inte ha värmelampa till honom, nämligen.

104
11
_kim_:

Jag köper silicon på cheapy. 59kr och det står att den funkar till att limma akvarier. www.cheapy.se/webapp/wcs/stores/servlet/Produkt___Silikon_25713__14553_13087_13087_

//Kim

Medlem i DHF
1083
778
Westman:

ja det är ju klart det går   det är ju glassilikon :)

104
11
_kim_:

Värmepaneler verkar inte vara så vanligt här i sverige. Jag beställde mina från www.reptiles.swelluk.com/reptile-supplies/reptile-heating-equipment-414/heat-mats-450/habistat-reptile-radiator-26225.html  Det finns även hos www.tropic-shop.de/heatpanels-p-2734.html

Tycker det är konstigt att det inte går köpa överallt. Jag tycker värmepaneler är överlägsna värmelampor.

//Kim

366
157
Linus:

Jag har precis börjat limma på "plastremsorna" som man sätter där det sågats (alltså där spånet är framme), men visst behöver jag bara sätta dessa på de ytor som kommer synas? Det andra blir ju skyddat från fukt genom fogarna, right?

366
157
Linus:

FUCK. Jag började borra upp hål för ventilationen igår, men när det blev för sent för att borra (pga att jag inte ville störa grannarna) så lade jag in alla skivor i mitt djurrum. Och av någon jääävla anledning så bestämde sig min tryckspruta, som jag använder för att spraya i terrarierna med, för att gå sönder under natten och läcka ut vatten över hela golvet, så en av mina skivor har nu svällt upp utmed ena sidan. Maximal otur? Japp.

1686
795
fluffis:

Fy bubblan vilken otur! Hur gick det med golvet och möbler och annat som kan ha blivit förstört?

Kul att du kommit igång med byggandet!

366
157
Linus:

Golvet är som tur är av plast, och har inte påverkat alls av vattnet - och inga möbler blev påverkade heller. Självklart är ju det skönt, men så sjuukt irriterande att trycksprutan skulle välja att bete sig så just inatt...

Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild