Minimimått för ormar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 10

109
19
carolineleven:
Ca 6 månader KP, hur stora är de? 1 år?

55
24
Mona:
Jag tycker det är bra att det finns lite regler. Visst, l80 är inte perfekt då det är ganska stora hopp i storlek ibland men då har man något att gå efter och det är som minsta storlek.

43
16
ormarna:
okej jag ska svara för det första inlägget va någon form av kretik mot mej.jag har skaffat mej två röda regnbågar som har ett terrarie på 110*60*45 den längsta av ormarna är75-80cm den andra 65-70cm tanken är att de ska få ett mycket störe terrarie.men som alltid rom byggdes inte på en dag å inte över en räksmörgås heller.en annan sak som är väldigt iriterande är vissa sejer att regnbågen är marklevande andra trälevande bara undrar hur f...n ska ni hat.den som nu gav mej kretik undrar ja om han inte bara är avundsjuk på mina fina regnbågar de ska få ett terrarie som är ett hörn på 95*95*142,5 invändigt blir det ca1,5m sug på den.å en annan sak det finns papper på dom åxo.så för gudskull tro inte å va inte så förbannat förveten!!!

2052
780
psyjoh:
isdrake skrev:

Sen får vi inte glömma att även om det inte går att köpa färdiga stora burar/terrarium i djuraffären så finns det företag som tillverkar efter dina egna önskemål. Jag har själv ett specieltillverkat terrarium som täcker en hel vägg som jag beställt. Det kom hemskickat i sektioner som jag bara monterade ihop. ^^ 

Vilket företag är det som gör så stora terrarie?

1685
794
fluffis:
ormarna skrev:
okej jag ska svara för det första inlägget va någon form av kretik mot mej.jag har skaffat mej två röda regnbågar som har ett terrarie på 110*60*45 den längsta av ormarna är75-80cm den andra 65-70cm tanken är att de ska få ett mycket störe terrarie.men som alltid rom byggdes inte på en dag å inte över en räksmörgås heller.en annan sak som är väldigt iriterande är vissa sejer att regnbågen är marklevande andra trälevande bara undrar hur f...n ska ni hat.den som nu gav mej kretik undrar ja om han inte bara är avundsjuk på mina fina regnbågar de ska få ett terrarie som är ett hörn på 95*95*142,5 invändigt blir det ca1,5m sug på den.å en annan sak det finns papper på dom åxo.så för gudskull tro inte å va inte så förbannat förveten!!!

Regnbågsboan är marklevande. Om bottenytan i ditt terrarium är 110 x 60 cm så räcker det till en eller två marklevande ormar som är upp till 150 cm. Höjden på 45 cm räcker också. Men tänk på att det i så fall är innermått som räknas.

43
16
ormarna:
fel av mej har uppstått L110 H60 B45 SORRY

1685
794
fluffis:
ormarna skrev:
fel av mej har uppstått L110 H60 B45 SORRY

Då är det marklevande ormar upp till 125 cm som gäller. Precis som det står på första sidan i den här tråden.

43
16
ormarna:
bra för mina 2 är 75-80cm hörde ni mina ormar ni får bo kvar ingen vräkning denna månaden!!!Hallelulja

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

ormarna skrev:
bra för mina 2 är 75-80cm hörde ni mina ormar ni får bo kvar ingen vräkning denna månaden!!!Hallelulja

Har man 2 eller fler ormar i samma terrarium gäller dock andra mått :) Finns en kolumn för grupphållning du får kolla på då. 

Angående att regnbågsboor skulle vara trädlevande kan inte vara många seriösa som säger det :) Regnbågsboor är en grävande art, vilket innebär att dom bor under marken, stor del av tiden iaf :) 

Så regnbågsboor räknas som marklevande, inget snack om saken! Däremot kan man gärna erbjuda även marklevande arter klättermöjligheter!

2966
1648
Hoggaforfan:
Jonas_ skrev:

Har man 2 eller fler ormar i samma terrarium gäller dock andra mått :) Finns en kolumn för grupphållning du får kolla på då. 

3 eller mer :-)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 10
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild