Hjälp sol/värme spot

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

195
225
Imori:
Behövs det mer konstant uppvärmning av burkens allmäntemp för att rummet tidvis är för kallt, så skulle jag nog använda en dimrad värmematta/-slinga/-panel.
DHP och värmelampor är ju spots som värmer upp en liten yta väldigt mycket medan matta/slinga/panel har möjlighet att värma jämnt över ett större område.

50
19
Danilo:
Imori skrev:
Behövs det mer konstant uppvärmning av burkens allmäntemp för att rummet tidvis är för kallt, så skulle jag nog använda en dimrad värmematta/-slinga/-panel.
DHP och värmelampor är ju spots som värmer upp en liten yta väldigt mycket medan matta/slinga/panel har möjlighet att värma jämnt över ett större område.

Tack för svar.

Jag funderar på flytta över sockeln för värmelampan till motsatt sida av värmemattan, dum som jag är har jag satt värmelampa och värmematta på samma yta till vänster.

Har ventilationen någon betydelse i det här? Just nu, på vänstra sidan, sitter ventilationen högst upp på terrariet och denna sidan är även terrariets varma sida med lampa + matta.

Högra sidan, kalla sidan, sitter ventilationen längst ner på terrariet. Hit funderar jag på flytta värmelampan. Skulle det funka? Då har jag värmekällor på bägge sidor.

Högra sidan blir då värme och hotspot, vänstra sida kalla sidan som regleras av stor värmematta.

195
225
Imori:
Skulle jag varit i den situationen hade jag nog haft kvar lampa och matta på varma sidan och satt en värmepanel mitt i burken som fick styra allmäntempen nattetid.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild