mögel i jorden

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

48
0
Sandisen:

Okej ja det ska jag göra :) 

309
240
Gogs:

Och är det en hona så bör man iaf ha en burk med nån jord i som de kan krafsa i när de vill lägga ägg.

48
0
Sandisen:

Okej men jag ska ha en hane :) 

101
24
ploa:

Jag är inne på samma linje som Jonas, att bottenmatrial går att ha. Jag har själv haft bekymmer med svamp/ mögel i terrariet, jag löste det med att sätta en fläkt inne i terrariet som cirkulerade luften där, kanske kan vara en lösning för dig.

Mvh Peter

48
0
Sandisen:

Okej tack :) 

48
0
Sandisen:

Någon som har hört talas om plantatoin soil substrate ? Har hört att det ska vara ett bra alternativ till kameleonter är det någon som har testat det ? 

504
396
Crippa:

Hej sandis :) Jag använder plantatoin soil substrate och coco husk till min ödla :) hur bra som helst och man slipper mögel och allt skit som kan komma med vanlig jord!

48
0
Sandisen:

Tack så mycket ! då jag ska åka och köpa det nästa vecka :) 

114
16
AdamsReptiles:

Exo Terras Plantation Soil är både bra och billigt, använder det till de mesta av mina djur.

Medlem i SHF
4045
5096
Jonas_:

Torv, täckbark med flera är betydligt billigare hos en trädgårdshandlare ;) iallafall om man som mig har många stora terrarium.. Se till att det är obehandlat bara.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild