MehduZahReptiles skrev:
Jag är en av de personer som har intervjuats till Aftonbladets exposé och jag var även (tyvärr) deltidsanställd på Zooariet, i ett fåtal månader. Under min anställning så bevittnade jag illegal djurtransport, misskötsel, misshandel av djur och en rad -minst sagt- tveksam business. Den enda anledningen att jag ens stannade kvar i tjänst var, bl.a för att vi anställda inte visste om hälften av vad som pågick och, självklart, för djurens skull; (tills det att butiken stängdes). Vi som arbetade på plats, och på mässor, skällde konstant på chefen (M*ck* Karlsson) och när vi tillslut tröttnade på hans lögner och undanflykter så började vi dokumentera hans misskötsel och uppförande. Vi anmälde honom även till Länsstyrelsen. Jag har, sedan dess, samarbetat med polisens utredare för att komma åt samtliga involverade i detta djurplågeri och denna illegala verksamhet. Först när Aftonbladet belyste Zoo.se så insåg jag att detta var samma företag som min föredetta chef sålde och transporterade djur till, vilket är en helt egen historia i sig. Under min anställning så benämndes nämligen denna butik endast som "Bromma Zoo". Jag mailade tips till "200 sekunder" blev därefter kontaktad av Aftonbladets reporter, vilket resulterade i flera artiklar.
Idag så ser jag min anställning hos dessa vidriga människor som en stärkande erfarenhet, men jag känner också ett obehag att överhuvudtaget associeras med deras smutsiga företag. Jag tänker emellertid fortsätta med att ge intervjuer och tala helt öppet om vad som pågick på Zooariet, tills det att djuren har fått någon form av rättvisa.
VAD BRA OCH STARKT AV DIG!!! Tänk alla djur du räddat undan detta nu och i framtiden!!! <3 Fan va starkt kämpat!!!!!