Pytonormar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 86

Medlem i DHF
1083
777
Westman:

va ett nytt populär namn för mig

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

westman: Vad vill du ha svenska namnet till? Vet att det varit en del diskussioner angående just det, och jag ska ärligt säga att jag är inte säker :)

Medlem i DHF
1083
777
Westman:

bredlispyton    inte hundra jag heller

men diamant känns då fel. för det är väl ingen M spilota

Medlem i GHF
646
417
Jimmy:

Det är svårt att översätta en del Engelska namn till Svenska, översätter man så blir det ju nåt i stil med det Jonas skriver.

Fast Bredl´s Rutpyton är kanske lättare, eller bara Bredli.

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Nej är ingen spilota, jag använder Morelia bredli som majoriteten också använder, dock har jag sett på ett par (främst amerikanska) forum att Morelia spilota bredli används vilket jag tycker är fel. Har försökt forska lite i ämnet men jag hittar ingen sanning någonstans tycker jag, mycket olika budskap och åsikter. Tiden får väl utvisa :) om ingen annan vet det "rätta" svaret?

Jag tar bort det sålänge ;)

Medlem i DHF
1083
777
Westman:

ingenfara

men ska man översätta engelska populärnamn enligt wiki

Bredl's python, Centralian python, Centralian carpet python, central Australian carpet python, Bredl's carpet python, central Australian Bredl's carpet python, central Bredl's carpet python

så får inte jag det till diamnat iaf ;)

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Jag tror vi får skapa en egen tråd till populärnamnet på bredli :) intressant som tusan är det iallafall.

Jag slänger upp en bild på honan också..

Oops! Det var visst samma orm som förra bilden :) honan hittar ni på sidan 1 i mitt första inlägg.

Medlem i DHF
1083
777
Westman:

finna blir dom hur än det är :)

104
11
_kim_:

Har inte så mycket bilder, men kan väl posta en ivf.

Morelia spilota mcdowelli.

//Kim

25
91
shii:

Jäklar JimmyA din Albino kan du skicka till mig när du tröttnat!! ;)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 86
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild