Bilder och prat om grön trädpyton.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 83

35
3
zator:
curtus skrev:
Intressant med det svarta!

Jo jag förstår inte va de kommer ifrån dom har vart gröna och jätte fina i 1.5 år typ seb kom de där dör någon månad se  men dom äter bajsar o skiter o ömsar så verkar ju inte vara något fel.båda mina har fått de men den här mer. 
De här  är en misool  och den andra en jayupura.

157
376
curtus:
Knepigt. Då kan du nog utesluta att det skulle ha med den normala färgskiftningen att göra. Det är troligen en yttre faktor.
Har sett något liknande med blått, nån hade två chondros helt obesläktade från olika uppfödare och båda färgade om på ett märkligt sätt med stora blå fält över hela kroppen.
Tror aldrig man fick reda på varför de färgade ut såhär. 

35
3
zator:
Kan de ha med miljön att göra .? Kanske för varmt eller kallt eller för hög luftfuktigheten  eller för låg ? Eller kanske om de drar för mycke från ventilationen ? Eller något annat.

13
8
mysko:

Köpte en mycket fin Biak från Patric på nordicexotics.com/

342
183
DannyF:
har ju min GTP i ett paludarium med 90% vatten som botten. har aldrig sett ormen bada men ormen har små flytväxter på kroppen, dvs den badar ibland. sista ja såg den bada i ett annat terrarium så hade den kvalster, tror ni att den kan ha fått kvalster igen eller är det normalt att dom badar ibland? är ju ändå ett halvår sen ja blev av med kvalstren och har inte köpt något ifrån någon affär som skulle kunna sprida kvalster.

83
44
Michael_B:
DannyF skrev:
har ju min GTP i ett paludarium med 90% vatten som botten. har aldrig sett ormen bada men ormen har små flytväxter på kroppen, dvs den badar ibland. sista ja såg den bada i ett annat terrarium så hade den kvalster, tror ni att den kan ha fått kvalster igen eller är det normalt att dom badar ibland? är ju ändå ett halvår sen ja blev av med kvalstren och har inte köpt något ifrån någon affär som skulle kunna sprida kvalster.

Hur har det gått? Var det kvalster igen? Jag har fått kvalster igen efter ett halvår. :(

342
183
DannyF:
Michael_B skrev:

Hur har det gått? Var det kvalster igen? Jag har fått kvalster igen efter ett halvår. :(

har bara tittat på ormen när den är i terrariet och jag hittar inget, osäker på om det kan vara kvalster. sist så badade ormen konstant och nu har jag aldrig sett det så den är nog bara i någon minut ibland. 

har problem med sorgmygg i terrariet nu och fundearar på om det kan vara skalbaggarna/larverna lr vad dom nu är innan dom blir mygg som retar ormen. jag har hela epiwebb väggen med dom små kräken, men vet inte om dom tar sig ut på trägrenarna där ormen håller till.

67
25
marann13:
hej jag undrar hur mycke kostar en  trädpyton och hur stor bur moste man ha och är de krävande att ha en 

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

marann13 skrev:
hej jag undrar hur mycke kostar en  trädpyton och hur stor bur moste man ha och är de krävande att ha en 

Finns enormt mycket information & bilder i den här tråden, 57 sidor just i dagsläget så det finns lite läsning :) 

Finns även ett bra skötselråd om arten här på terrariedjur.se 

Ingen art jag personligen skulle rekomendera till nybörjare eller folk som inte hållt ormar i minst ett par år :) Men vet man vad man ger sig in på kan man iprincip köpa vadsomhelst anser jag! 

342
183
DannyF:
2500-3000 verkar vara normalpris för en juvenil. 
jag köpte en GTP som första orm, har aldrig haft reptil innan och jag tycker än så länge (snart ett år) att det inte är någon svår orm att hålla, bara du läser på ordenkligt innan så att du får rätt klimat i terrariet och anpassar terrariet så att du inte behöver ta i ormen när du gör rent. 

har läst mycket om att dessa ormar ska vara rejält agressiva, antingen så är ja bra på att närma mig och handskas med den för ja har aldrig blivit biten eller att den huggit mot mig. eller så har ja bara en riktigt snäll orm, ja tror på det andra alternativet hehe. 

ja tycker absolut att du ska skaffa en, men det kräver en hel del, som sagt läs på ordenkligt innan och köp terrariet innan ormen så att du kan få rätt klimat innan, det kan ta lång tid (speciellt om du bygger det själv som jag har gjort) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 83
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild