Bilder och prat om grön trädpyton.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 83

412
419
Hadara:

volbeat skrev:
tack för tipsen :) hur gör ni. ställer ni in krukan eller ska växterna planteras i något passande bottensubstrat?

kom gärna med fler tips. stor burk som ska växa igen :)

Jag har ett lager lecakulor längst ner och sen naturell torv över, tjockt lager och så har jag planterat växterna direkt i torven, ingen kruka. Mest för att jag inte tycker det är snyggt med krukor i terrariumet :) Täck gärna baksidan och kortsidorna med tex cocosfibermatta eller liknande så kan klättrande växter fästa i det och klättra på väggarna i terrarimet :) 

35
3
zator:
Någon sol vet varför hon blir så här svart ?

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Hon färgar väl ut så? Jag tycker djur med mycket svart i är supersnygga, ju mörkare desto bättre i mina ögon! :) 

Hur gammal är ormen? 

35
3
zator:
Den ena är 3 år och den andra 2 år och dom färgade väl ut grönt  är dom va runt ett året båda två lite över kanske .. men nu har båda bli svarta sådär har inte sett de förut så tänkte så det inte var något konstigt ?

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
har lite besluts ångest ifall jag ska använda torv eller bark som bottensubstrat, kanske blanda? påverkas luftfuktigheten något beroende på vad man väljer?

Medlem i GHF
236
384
jontenation:

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

volbeat skrev:
har lite besluts ångest ifall jag ska använda torv eller bark som bottensubstrat, kanske blanda? påverkas luftfuktigheten något beroende på vad man väljer?

Jag skulle tro att torv håller fukten något bättre än bark, gissningsvis, men angående bottenmaterial har jag senaste åren blandat olika material i alla mina terrarium, resultatet är grymt bra om du frågar oss :) Så kör både torv & täckbark tycker jag. 

Gör ju inget om du kastar in lite löv, mossa, kvistar eller alltihopa ;) Snyggt samt funktionellt! 

164
35
anders890:
Vilken storlek på terrarium skulle ni rekommendera till en Morelia Viridis juvenil, ca (5 månader gammal)? 
Tacksam för svar!

35
3
zator:

157
376
curtus:
Intressant med det svarta!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 83
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild