Bilder och prat om grön trädpyton.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 83

83
44
Michael_B:
jpson67 skrev:
Lycklig ägare till denna lilla juvliga gtp'n (sorong)

Från Munkedal va. Tycker jag känmer igen pinnen :) . Har en därifrån jag med isåfall.

444
153
jpson67:
Michael_B skrev:
jpson67 skrev: Lycklig ägare till denna lilla juvliga gtp'n (sorong)Från Munkedal va. Tycker jag känmer igen pinnen :) . Har en därifrån jag med isåfall.

Väldigt trevlig kille och fin ordning, kommer nog köpa fler av han när han skaffar Aru

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Var på tropicarium idag och såg att de hade grön trädpyton, rutpyton och blåtungad skinkar tillsammans. Googlade en kombination och det verkar inte så ovanligt att djurparker blandar GT med andra djur T: ex koralfingergrodor. Hittade också ett zoo som har ett par blåtungor med en rutpyton sen flera år tillbaka. Tropicanums terrarium var visligen stort men inte med zoo standar. Skinkarna var stora men inte tjockare än GT.
Då frågar jag är GT särskilt kräsna med mat eller äter inte från marken? Varför är denna orm så populär att blanda med andra djur (ej ormar)?
www.tropicarium.se/index.php?id=27
www.zoochat.com/410/blue-tongued-skink-carpet-python-exhibit-79583/

235
155
Brokensynapse:
Fredrik89 skrev:
Var på tropicarium idag och såg att de hade grön trädpyton, rutpyton och blåtungad skinkar tillsammans. Googlade en kombination och det verkar inte så ovanligt att djurparker blandar GT med andra djur T: ex koralfingergrodor. Hittade också ett zoo som har ett par blåtungor med en rutpyton sen flera år tillbaka. Tropicanums terrarium var visligen stort men inte med zoo standar. Skinkarna var stora men inte tjockare än GT.
Då frågar jag är GT särskilt kräsna med mat eller äter inte från marken? Varför är denna orm så populär att blanda med andra djur (ej ormar)?
www.tropicarium.se/index.php?id=27
www.zoochat.com/410/blue-tongued-skink-carpet-python-exhibit-79583/

Som det stod på ena kommentaren så såg den ena ut att ha käkat ett par blåtungor så vet ju inte ifall det inträffar och dom sedan bara "fyller" på med nya. 

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Brokensynapse skrev:
Som det stod på ena kommentaren så såg den ena ut att ha käkat ett par blåtungor så vet ju inte ifall det inträffar och dom sedan bara "fyller" på med nya. 

Ja det var vad jag tänkte först men PR och ekonomi tyder på att det inte stämer.

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
jag skulle vilja ha tips på snygga växter som tål värmen och den höga fuktigheten? vad har ni själv i era chondro burkar?

412
419
Hadara:

volbeat skrev:
jag skulle vilja ha tips på snygga växter som tål värmen och den höga fuktigheten? vad har ni själv i era chondro burkar?

Gullrankan är den som håller sig bäst. Den växer hur mycket som helst. 

77
67
Samuelelel:
Hadara skrev:

Gullrankan är den som håller sig bäst. Den växer hur mycket som helst. 

Håller med. De verkar tåla allt och växer som ogräs.. Har även en prickblad (något i den stilen heter den) som verkar trivas bra. Har man väldigt fuktigt ska även fredskalla vara väldigt bra.

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
tack för tipsen :) hur gör ni. ställer ni in krukan eller ska växterna planteras i något passande bottensubstrat?

kom gärna med fler tips. stor burk som ska växa igen :)

444
153
jpson67:
Så här ser det ut i min burk, där har jag en Brasiliansk regnbågsboa.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 83
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild