Bilder och prat om grön trädpyton.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 83

35
3
zator:
Hej jag skulle mata min ena trädpyton igår han ville inte äta och det har inte vart problem förut så upptäckte jag typsnitt hab ser torr ut runt munnen eller är de någon infektion?  Någon som vet?   Och vad kan jag göra åt de?  tack på förhand

?de här var nog bästa bilderna kunde få

Verkar inte kunna ladda upp bild ska försöka få upp en

342
183
DannyF:
köpte mat till min orm idag på vägen till jobbet och hade inte tid att vända tillbaka, såg att mössen var betydligt större än vad jag brukar ge. skulle tro att dom är i samma kanske något mindre tjocklek än själva ormen. vad händer om den inte klarar av ett såpass stort byte? vågar jag chansa eller bör ja vänta tills i morgon och köpa mindre.

är rätt osäker på hur stora matbitar man ska ge, min orm brukar visa att den vill ha mat efter 3 dagar och jag matar var 5de ca, så ja kanske ger för små.

77
67
Samuelelel:

DannyF skrev:
köpte mat till min orm idag på vägen till jobbet och hade inte tid att vända tillbaka, såg att mössen var betydligt större än vad jag brukar ge. skulle tro att dom är i samma kanske något mindre tjocklek än själva ormen. vad händer om den inte klarar av ett såpass stort byte? vågar jag chansa eller bör ja vänta tills i morgon och köpa mindre.

är rätt osäker på hur stora matbitar man ska ge, min orm brukar visa att den vill ha mat efter 3 dagar och jag matar var 5de ca, så ja kanske ger för små.

Min skulle nog äta varje kväll om den hade möjlighet.. Förstår att det är lätt att övermata!

Jag kör var 7-10e dag nu och min är ganska precis ett år. Ger två popcorn på ca 10g styck, skulle föredra att gå upp en storlek men har ett stort lager popcorn så kör på det tills vidare. Jag tror du kan prova att ge så länge musen inte är tjockare än ormen, mina tidigare erfarenheter är att ormar själva verkar veta sina begränsningar när det gäller storlek på foder.

77
67
Samuelelel:
zator skrev:
Hej jag skulle mata min ena trädpyton igår han ville inte äta och det har inte vart problem förut så upptäckte jag typsnitt hab ser torr ut runt munnen eller är de någon infektion?  Någon som vet?   Och vad kan jag göra åt de?  tack på förhand

?de här var nog bästa bilderna kunde få

Verkar inte kunna ladda upp bild ska försöka få upp en

Ser ut att vara substrat på nosen? Provat att spraya för att se om det försvinner? Vad har du för luftfuktighet?

342
183
DannyF:
Samuelelel skrev:

Min skulle nog äta varje kväll om den hade möjlighet.. Förstår att det är lätt att övermata!

Jag kör var 7-10e dag nu och min är ganska precis ett år. Ger två popcorn på ca 10g styck, skulle föredra att gå upp en storlek men har ett stort lager popcorn så kör på det tills vidare. Jag tror du kan prova att ge så länge musen inte är tjockare än ormen, mina tidigare erfarenheter är att ormar själva verkar veta sina begränsningar när det gäller storlek på foder.

okej, jag matade ormen med mössen ja köpte iaf. de är nog på gränsen till för stora. ca samma storlek som ormens tjockaste del. men ormen klarade av det iaf.

342
183
DannyF:
någon som vet om GTP käkar insekter? eller är det enbart möss/fåglar? skulle ju va kul att ha något mer levande i terrariet, någon rolig ödla skulle ju va ultimat men den lär ju bli mat så ja tänkte på insekter?

733
297
markusbabs:
Var 5 e dag är för ofta åt den. Utöka till var 7-14 dag istället. 

342
183
DannyF:
jo ja vet, men jag forsatte med var 5de eftersom ja gav så små byten. ska gå över på 10-14 dagars mellanrum nu tänkte jag när ja har större byten. har ni någon aning om hur mycket en ettåring ska väga ca? ha varit dålig på att väga min, måste bygga någon ställning/burk med en gren i som ja använver för att väga bara.

77
67
Samuelelel:
DannyF skrev:
jo ja vet, men jag forsatte med var 5de eftersom ja gav så små byten. ska gå över på 10-14 dagars mellanrum nu tänkte jag när ja har större byten. har ni någon aning om hur mycket en ettåring ska väga ca? ha varit dålig på att väga min, måste bygga någon ställning/burk med en gren i som ja använver för att väga bara.

Om du har grenar som går att plocka ur är mitt tips att väga grenarna utan orm, sedan bara plocka ur och sätta gren + orm på vågen och dra bort grenens vikt från totalen. Går ju att sätta grenen över en hammarplast/godislåda eller liknande som du ställer på vågen - så gör jag :)

83
44
Michael_B:
Här kommer en bild på min nyinköpta sorong. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 83
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild