Bilder och prat om grön trädpyton.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 83

297
15
shad0w88:

ah tänkte sätta den på väggen så klart men frågan e om glaset håller så de inte blir så varmt så de spricker på baksidan

733
297
markusbabs:

Paneler är ju skapta för att monteras i taket. Jag har aldrig sett någon använda paneler på väggen. Du måste mena värmematta?

Och om det är en termostat för 300 kr så är det en på/av termostat, inte en pulserande eller dimmande som är rekomnderat till panel. Termostaten ska ju hålla en stadig temperatur, inte slå på,av,på,av osv osv.

På bilden är ser du hur dom ska monteras. Jag styr med pulserande Habistat termostat som håller samma temp oavsett väder och årstid.

297
15
shad0w88:

aha tkte de va på väggen :P men  du har ju i taket ? men ändå va de fel ? kan ju ha den och matta ist för lampor ? måste vara enklare att reglera.. men dom "termostaterna" finns dom inte med "hygrometer " med så man kan ställa in fuktigheten ? har för mig jag har sett ngt sånt som har båda och =)

Kan ni säga ngt bra märke för den summan som e pulserande ? helt med hygrometer med sen att de kostar lite mer e sin sak :P 

733
297
markusbabs:

Dom är ju skapta för att ha i taket så varför ha dom på väggen? Vem säger att man ska ha dom på väggen? Jag har aldrig sett det.

Dom finns som termo/hygrostat men kostar lite mer, och du måste då ha ett regnsystemeller annat fuktsystem. Billigare och lättare med sprayflaska.

297
15
shad0w88:

har regnsystem så de e ingen fara :P så sköter de sig själv o kan koppla in fler till det .. har ja för mig.. iaf va heter dom ? :P

297
15
shad0w88:

www.reptillagret.se/kontrollutrustning-c-1009.html/prime-2.html

ngt att ha ?

733
297
markusbabs:

Här finns hygrostat.

www.firstreptiles.se/webshop/termostater-hygrostater/termostater-hygrostater-lucky-reptiles/15

Här finns termostat och hygrostat inbyggt i samma.

herperschoise.se/product.html/climacontrol?category_id=76

733
297
markusbabs:

Den du länkade är nog bra tror jag. Microclimate gör rätt bra termostater.

297
15
shad0w88:

Oki det e ju hygrometer med

733
297
markusbabs:

Ja precis. Den är nog bra.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 83
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild