Bilder och prat om grön trädpyton.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 83

297
15
shad0w88:

ne men tänkte för vämen? blir den inte varm på baksidan lr bara fram? värme emot glas = värme sprickor

733
297
markusbabs:

Den mästa värmen strålar nog neråt.

297
15
shad0w88:

nog? jag har inget så jag vet inte drf ja råd frågar innan ja köper de o tar sönder hela terrat av värmen :P

733
297
markusbabs:

Mina blir nästan inge varma på ovansidan,tror jag. orkar inte montera isär och känna.Men på utsidan av terrariet så känner jag ingen värme så dom borde inte vara särsilt varma.

Låter man det vara några millimeter mellanrum så borde det inte vara någon fara, om ovansidan skulle bli lite varm.

Och med termostat så är inte risken så stor att det blir så varmt.

297
15
shad0w88:

följer med en termostat va? sätter man den inne i lr utan på ?

E den själv reglerande eller e som en "dimmmer"?

733
297
markusbabs:

Termostat får du köpa själv, Den reglerar tempen automatiskt efter det du ställt in.  Kostar ca 700-900kr men det är det värt. 

Termostaten har du utanför men sensorn har du inne i terrariet.

297
15
shad0w88:

aha e de sån man kan koppla in luftfuktigheten med så den sköter regnsystemet sj ?

69
56
Moong:

Värmepanel i taket är ju inte det mest optimala, värme stiger uppåt.

297
15
shad0w88:

a jo men de gör de med lampa med? matta e bra men risken för spricker i ett glasterra e ju högre.. om man inte lyfter upp terrat..

69
56
Moong:

Säger bara att värmepanel på sidan är det mest optimala. Taket fungerar också men är terrariet byggt av icke-isolerande material så försvinner ju en del värme. Är termostaten/sensorn i samma höjd som panelen i taket så går den av för tidigt.

Du kan få en hyfsad termostat för 300 kronor. Ska du köpa någonting för 700-900 så kan du ju lika gärna köpa en temperaturregulator.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 83
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild