Drey1993 skrev:
Hade man fått döda djur i paketet hade Kent skickat nya igen.
Jag skickar spindlar och det är alltid jag som är ansvarig på att djur ska komma levande fram eftersom det är jag som packar.
Agående reptilgrottan så är det lite att dom som har haft dåliga affärer har handlat där för längesen. (Kanske 2 år tillbax)?
Nu levererar dom kvalité .
Mvh
Är det korrekt packat så är det oftast en liten risk men den finns ändå där. De flesta hade nog skickat om eller betalat tillbaka köpesumman, beror lite på vad det är.
Är en spindel packad i en tom godislåda eller vanligt kuvert så hade det definitivt varit säljarens ansvar men både köpare och säljare tar en chansning med att skicka bara det packeteras rätt. Djur har dött förr av stress.Egentligen är det Posten som tar över ansvaret när någon skickar men då det är emot derans regler så blir det lite speciellt. Vill någon vara 100% säker så får man köra hem till säljaren och hämta, då är det garanti i alla fall på att den lever vid hämtning.
Skickar du zophobas och posten ställer paketet i solen eller där det är lite varmt så är det kört.
Det jag ville säga var mest att det finns omständigheter som man som kund även behöver tänka på och acceptera om det inte finns något alternativ. Hade jag beställt under vintern och inte köpt någon värmekälla som kan åka med så får jag skylla mig själv att alla är döda, säljaren kan inte ansvara för det men han kan ha god kundservice att han ringer upp eller mailar om att jag faktiskt skulle behöva slösa den där 20:- annars dör djuren.
Är lite snurrig just nu men jag hoppas det är begripligt :-)