Mölndal zoo bra?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

3
18
Mellin74:
Kan ge er svar på tal där allihopa - relevanta svar då det är min man ni pratar om 
Han tog över skötseln av butiken i slutet av maj i år då den gått i konkurs och har sedan dess tillbringat drygt 10-12 timmar om dagen med att riva ut ALLT från grunden i den mån fastighetsägarna tillät och bytt och byggt om all inredning, målat om , rivit tak mm 
Så- att den inte är klar får du ha överseende med ett tag till då även källaren görs om i dagsläget OCH djuren inte kommer flytta in förrän där är klart och godkänt för detta. 
Huruvida djuren får mat eller inte - har du inte vart där /sett dom matas så spekulera för guds skull INTE i detta utan fakta , vet att dom matas varje dag /utefter deras behov , och har du funderingar kring detta så ta det med dom istället för att sprida massa osanna rykten som skadar dom för att du inte orkar/vågar fråga . 
Renoveringen- går framåt varje dag och som sagt dom tillbringar 7 dagar i veckan med att försöka bli färdiga med akvarierum, karantän, smådjurs och reptilrum och det tar tid när du ska göra det på 1-2 man själv, planen är att det ska vara helt klart och rullande i god tid innan jul . 
Med vänlig hälsning,
Linda 

28
3
TheReptilez:
Mellin74 skrev:
Kan ge er svar på tal där allihopa - relevanta svar då det är min man ni pratar om 
Han tog över skötseln av butiken i slutet av maj i år då den gått i konkurs och har sedan dess tillbringat drygt 10-12 timmar om dagen med att riva ut ALLT från grunden i den mån fastighetsägarna tillät och bytt och byggt om all inredning, målat om , rivit tak mm 
Så- att den inte är klar får du ha överseende med ett tag till då även källaren görs om i dagsläget OCH djuren inte kommer flytta in förrän där är klart och godkänt för detta. 
Huruvida djuren får mat eller inte - har du inte vart där /sett dom matas så spekulera för guds skull INTE i detta utan fakta , vet att dom matas varje dag /utefter deras behov , och har du funderingar kring detta så ta det med dom istället för att sprida massa osanna rykten som skadar dom för att du inte orkar/vågar fråga . 
Renoveringen- går framåt varje dag och som sagt dom tillbringar 7 dagar i veckan med att försöka bli färdiga med akvarierum, karantän, smådjurs och reptilrum och det tar tid när du ska göra det på 1-2 man själv, planen är att det ska vara helt klart och rullande i god tid innan jul . 
Med vänlig hälsning,
Linda 

Tack så mycket vågade inte fråga dom för jag skulle vara konstig om jag frågade men jag tycker om den från början bara att många människor säger till mig att den e dålig och sånt men nu vet jag svaret :) tack så mycket 

3
18
Mellin74:
Fråga hellre :) och kan LOVA dig att vi hört konstigare saker ;) 
ex om det finns små hajar för akvarium och om man kan göra dom vegetariska ;) dvs bara mata dom med grönsaker 
Tror det är Kamelspindeln du syftar på med å den e ingen söt sak direkt ;D spinkig och 10 små äckliga ben hihi (nej ingen favorit av spindlar utom mina phiddipus/jumpingspiders) 
och som sagt - det går sakta men säkert framåt , tyvärr är min man ensam mestadels med byggandet och ska ta kunderna samtidigt så blir lite pauser ibland:) 
kommer att finnas reptiler, insekter, akvariefisk och räkor, växter , hamstrar, kaniner mm SAMT tillbehör mm när allt är klart så ge dom en chans att bli klara bara

5443
4171
Tropfrog:
Tufft att riva ner och bygga om en butik samtidigt som man har öppet. Det kan nog skrämma en och annan kund att det är byggröra i butiken.

Jag tycker att vi alla ger den nya ägaren en schans och inte svartar ner den nya butiken med den gamla butikens rykte. Det blir svårt att tvätta bort som det är.

Sen tycker jag att ni skall skriva en inbjudan till premiär här på TD när butiken är färdig.

MVH
Magnus

13
2
Vestkustsnacka:

Tropfrog skrev:
Bra inlägg!

Vet du när ombyggnationen planeras att vara färdig. Jag håller mig ifrån att åka dit tills de är färdiga.

Mvh
Magnus 

Jag fick höra att deras reptilrum skulle vara klart den 20e :)  

Jag var där förra veckan och vart supernöjd, såg visserligen bara akvarierna och smådjursburarna, men alla såg friska och välskötta ut. Kommer definitivt återkomma! Väldigt engagerad och trevlig personal 

Medlem i GHF
646
417
Jimmy:
Finns Mölndal zoologiska kvar?

5443
4171
Tropfrog:
Nej, det verkar vara nedlagt.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild