Hjälp, mina 3 månader till 2 veckor gamla vandrande pinnar är döende?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

508
304
Jonas77:
Vissa insektsgifter är så potenta att man inte kan utesluta att de t.o.m. kan påverka insekter om grannen har använt dem. Beror på giftet och artens känslighet för det.

Inga nya flugkulturer?

9
2
FroggyLovesCoffee:
Jonas77 skrev:
Vissa insektsgifter är så potenta att man inte kan utesluta att de t.o.m. kan påverka insekter om grannen har använt dem. Beror på giftet och artens känslighet för det.

Inga nya flugkulturer?

Känner inte grannarna så bra i de här huset, så ja vet inte om dem kan ha använt insekts gift. Haft väldigt svårt att hitta info om just min art så ja vet inte hur känsliga dem e för sånnt. 

Med de varmare vädret så har många flugor börjat dyka upp 

508
304
Jonas77:
FroggyLovesCoffee skrev:

Känner inte grannarna så bra i de här huset, så ja vet inte om dem kan ha använt insekts gift. Haft väldigt svårt att hitta info om just min art så ja vet inte hur känsliga dem e för sånnt. 

Med de varmare vädret så har många flugor börjat dyka upp 

Jag är helt snurrig, du har ju pinnar. Jag fick för mig att du har flugkulturer, drosophila, som foder - men de äter ju inte flugor för böveln. Sorry, du måste tyckt att frågan var otroligt udda... :)

9
2
FroggyLovesCoffee:
Jonas77 skrev:

Jag är helt snurrig, du har ju pinnar. Jag fick för mig att du har flugkulturer, drosophila, som foder - men de äter ju inte flugor för böveln. Sorry, du måste tyckt att frågan var otroligt udda... :)

Haha de e lugn

508
304
Jonas77:
Vad matar du med?

9
2
FroggyLovesCoffee:
Jonas77 skrev:
Vad matar du med?

Gullranka oftast, men brukar även ge dem ek och hallonblad som jag plockat ute i skogen [långt bort från vägar]. Men dem bruker oftast endast äta från gullrankan. Tror det har mycket med att hallon ock ekbladen har vart infrysta och kan ha förlorat en del näring. 
Dem har ätit från samma gullranka hela tid, så jag har inte införskaffat någon ny, och jag var nogran med att fixa en som inte var besprutad. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild