Bönsyrsan har slutat äta!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

13
22
pejni:
australis66 skrev:

Öms heter det..

Här var vi trevliga..
Sambon håller på med spindlar och slänger runt engelska ord så jag har anammat det. 
Spelar det någon roll?

13
22
pejni:
astrolindgren skrev:
Det med antennerna gäller främst för bönsyrsor inom familjen Empusidae, som Gongylus och Idolomantis där hanarna har tjockare och fjäderliknande antenner. Hos andra arter brukar hanarna ha, om inte tjockare, längre antenner! För jämförelese, Polyspilota griffinii och Gonylus gongylodes, båda hanar:

Och ja haha, hanarna kan flyga men oftast springer de bara väldigt fort. Lyckades få en Polyspilota griffinii-hane som skrämde livet ur mig när jag skulle plocka ut honom för första gången efter att han blev vuxen, aldrig sett en så snabb bönsyrsa. Sen kan man kanske tycka att försäljare borde skriva upp vilket stadie deras djur är i haha men det är kanske nitpicky av mig.

Lycka till!

Okej! Då förstår jag, tack!

Ja jag håller med om att jag hade velat veta mer men då borde jag nog frågat vid köp (trodde dock det stod på lådan men icke). Var för taggad så glömde, haha

13
22
pejni:
EmanuelKarl skrev:

Garanterat en hane.  Har nog aldrig sett en så uppenbar hane. Det där med antennerna är ju lite svårt om man inte har att jämföra med. Har man hane och hona så är det lätt att se skillnad på. Segmenten är lätt att bara räkna. Honornas är ännu tunnare än dessa. Sedan tror jag inte den är subadult, utan snarare semiadult (2 öms kvar). Visserligen har min tidiare Sphodromantis som jag behöll tills vuxen storlek lurat mig rejält, har inte svinkoll på Gastrica heller, men och andra sidan verkade den vara felartad (S.lineola blir INTE 6 cm...) Har för mig att det är 7-8 ömsningar så lyp L5/L6 är den är men är inte säker. Den ser så tjock ut att det är lugnt. Till skillnad från honor så brukar hanar sluta äta när de är för tjocka.

Tack för svar!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild