Vad har ni för insekter ?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

5391
4131
Tropfrog:
För nördar som vill veta allt måste påpekas att varken snäckor eller spindlar är insekter. De är blötdjur respektive spindeldjur.

Mvh
Magnus 

274
148
Flosker:
Tropfrog skrev:
För nördar som vill veta allt måste påpekas att varken snäckor eller spindlar är insekter. De är blötdjur respektive spindeldjur.

Mvh
Magnus 

Och kanske dina gråsuggor. 

5391
4131
Tropfrog:
Flosker skrev:

Och kanske dina gråsuggor. 

Jag gillar inte hur du använder ordet kanske. Självklart skulle jag säga.

MVH
Magnus

Medlem i SkHF
1043
1177
NellyNiklas:
Jag blev med bönsyrsa idag!  =D En Hierodula membranacea, hona. Min första insekt i terrarium. 

Väldigt festligt =D

85
32
Wahlman:
Nu kan jag titulera mig Djungelnymf ägare och phyllium Giganteum ägare med.

23
12
Effis:
Just nu är jag ägare åt 5 st Trachyaretaon carmelae. En sungaya inexpectata och en spökskräcka.

Inom kort ska jag köpa en till spökskräcka. Och ett tag efter efter börjar jag kläcka ägg på både Trachyaretaon carmelae och spökskräcka

194
165
JoakimLundgren:
Wahlman skrev:
Nu kan jag titulera mig Djungelnymf ägare och phyllium Giganteum ägare med.

Precis de två arterna jag planerar att införskaffa härnäst. Lägg gärna upp en bild på terrariet du har phyllium i. Vad kör du för foder till dem?

85
32
Wahlman:
JoakimLundgren skrev:

Precis de två arterna jag planerar att införskaffa härnäst. Lägg gärna upp en bild på terrariet du har phyllium i. Vad kör du för foder till dem?

De äter Salal. Har provat annat men det uppskattas inte. Har mossa i botten och bladen i ett blomster rör. Dusch varige dag. 

194
165
JoakimLundgren:
Wahlman skrev:

De äter Salal. Har provat annat men det uppskattas inte. Har mossa i botten och bladen i ett blomster rör. Dusch varige dag. 

Tjusigt! Där gav du mig rejält med inspiration. Har du gjort någon modifiering med ljuslyktan?

85
32
Wahlman:
JoakimLundgren skrev:

Tjusigt! Där gav du mig rejält med inspiration. Har du gjort någon modifiering med ljuslyktan?

Jo. Det är hål i taket där satte jag nät. Det får inte vara förmycket håligheter för då sjunker luftfuktigheten. Mossan håller luftfuktigheten super bra.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild