Dubia

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
australis66 skrev:

Hundmat, morötter och vattenkristaller. Fungerar fint. 

Ok. Mina gillar dock inte morötter. Ger banan ibland

388
460
australis66:
EmanuelKarl skrev:

Ok. Mina gillar dock inte morötter. Ger banan ibland

Gillar och gillar, dem äter det dem får :p 

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
australis66 skrev:

Gillar och gillar, dem äter det dem får :p 

Det gör inte mina. Kräsna små kryp.

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Flyers90 skrev:

Apelsin är farligt för skäggagamer. Det är ingen skröna. 
Kackerlackorna blir vad de äter. 
Finns då många andra vettigare alternativ att ge dem istället för apelsin. 
Låter då ganska dumt att du rekommenderar att man ska ge dem apelsin då iaf.

Gurka fungerar utmärkt att ge just för vätskans skull. 
Självklart måste man ge annat också sen för näringens skull. 

Det fungrar inte så Kackerlackorna  lagrar inte de för skäggagamer höga fosforn och syrehalten i apelsinen. Man ska nog inte gutloada dem med apelsin men som foder funkar det.

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:

Fredrik89 skrev:

Det fungrar inte så Kackerlackorna  lagrar inte de för skäggagamer höga fosforn och syrehalten i apelsinen. Man ska nog inte gutloada dem med apelsin men som foder funkar det.

Vad händer med de ämnena?
De lär väll inte försvinna ur deras kroppar på 5 minuter? Eller hur fungerar deras förbränning? =)

Men sen när det andå finns andra alternativ på foder man kan ge (om de nu ska matas till en skäggis) ser jag inte meningen med att blanda in citrusfrukter överhuvudtaget till foderinsekterna.

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Flyers90 skrev:

Vad händer med de ämnena?
De lär väll inte försvinna ur deras kroppar på 5 minuter? Eller hur fungerar deras förbränning? =)

Men sen när det andå finns andra alternativ på foder man kan ge (om de nu ska matas till en skäggis) ser jag inte meningen med att blanda in citrusfrukter överhuvudtaget till foderinsekterna.

De förbräns av dubian och kommer ut med avföringen. Jag tror att man bör vänta ett dygn efter utfodring med citrus  innan man ger dem till citrus känsliga reptiler.

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:
Fredrik89 skrev:

De förbräns av dubian och kommer ut med avföringen. Jag tror att man bör vänta ett dygn efter utfodring med citrus  innan man ger dem till citrus känsliga reptiler.

Då är det juh som sagt bättre att undvika dem helt och ge grönsaker och frukt som är bättre lämpat. =)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild