Foderinsekter beställningar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

61
5
marcus1010:
Lordguras skrev:
Akta dig om dom skickar med posten. Ett gäng klåpare hela bunten

Hur menar du?

2966
1648
Hoggaforfan:
marcus1010 skrev:

Ok fint!
vad är skillnaden på kubanska gråsuggor & svenska?

Kubanska är aktivare än svenska och något mindre. Kubanerna rör sig mer påminnande myror sen är de anpassade för ett varmare klimat än våra svenska.

marcus1010 skrev:

Hur menar du?

Han menar nog allt som stått i tidningarna det senaste halvåret ungefär ^^
Men det brukar komma fram

61
5
marcus1010:
Ok tänker beställa från pangdubia troligen om jag inte ändrar mig innan men ngn som beställt därifrån?
Fattar inte alls. Försöker kontakta men kommer endast upp att jag ska registrera mig på ticnet.
Hur ställer man en fråga till försäljaren?

61
5
marcus1010:
marcus1010 skrev:
Ok tänker beställa från pangdubia troligen om jag inte ändrar mig innan men ngn som beställt därifrån?
Fattar inte alls. Försöker kontakta men kommer endast upp att jag ska registrera mig på ticnet.

Löst sig. Har bra kontakt med snabba svar på messenger. :)

274
210
AndreasB:
marcus1010 skrev:

Har bara bra erfaranheter av pangdubia.

61
5
marcus1010:
AndreasB skrev:

Har bara bra erfaranheter av pangdubia.

Fick superbra service & beställning lagd, om än inte stor men iaf.
blir säkert mkt mer framöver

61
5
marcus1010:
Hej igen, jag undrar en sak av er som har erfarenhet av b dubia. Nu har jag haft mina i ett par veckor. 1st kom död & 1st död har jag funnit i boxen, så det är ju inte mkt av 100st. Jag beställde i storlek 0,5-1,0 cm varav de flesta nog var mer än 0,5 iaf. Jag kollar till dem både dagtid & sena nätter & de står mörkt under ett skrivbord. De får såpass med ljus att de kan skilja på dag & natt. Men jag har aldrig sett en enda framme & äta. Alla sitter & trycker i mörka vrår under kartonger osv. Hör el ser aldrig dem framme. Är detta normalt? Om jag kollar typ 23:30 när det är kölsvart så borde jag väl kunna se ngn framme & äta?
De har färsk frukt varje dag, havregryn på ett lock samt en fuktig trasa. Ibland morötter & ris har de fått. Ngn körv med. Syns inte att de varken ätit el skitit. Vad göra?

2966
1648
Hoggaforfan:
marcus1010 skrev:
Hej igen, jag undrar en sak av er som har erfarenhet av b dubia. Nu har jag haft mina i ett par veckor. 1st kom död & 1st död har jag funnit i boxen, så det är ju inte mkt av 100st. Jag beställde i storlek 0,5-1,0 cm varav de flesta nog var mer än 0,5 iaf. Jag kollar till dem både dagtid & sena nätter & de står mörkt under ett skrivbord. De får såpass med ljus att de kan skilja på dag & natt. Men jag har aldrig sett en enda framme & äta. Alla sitter & trycker i mörka vrår under kartonger osv. Hör el ser aldrig dem framme. Är detta normalt? Om jag kollar typ 23:30 när det är kölsvart så borde jag väl kunna se ngn framme & äta?
De har färsk frukt varje dag, havregryn på ett lock samt en fuktig trasa. Ibland morötter & ris har de fått. Ngn körv med. Syns inte att de varken ätit el skitit. Vad göra?

De gillar inte ljus utan håller sig undan och gömmer sig, fullt normalt.
Du behöver inte ge färskt varje dag utan byt om det möglar eller luktar, kackerlackor gillar när det är lite halvruttet.

61
5
marcus1010:
Hoggaforfan skrev:

De gillar inte ljus utan håller sig undan och gömmer sig, fullt normalt.
Du behöver inte ge färskt varje dag utan byt om det möglar eller luktar, kackerlackor gillar när det är lite halvruttet.

Ok tack :)
Men borde jag inte ngn gång kunna se dem antingen framme el att de har varit & ätit?
För det har oroat mig lite om de hittar maten? Så jag har strösslat lite havre & rivna morötter mellan kartongerna också. Hur bra finner de maten?
Det skulle ju helt klart varit roligare om man kunde se dem lite men iaf viktigast att de växer & äter osv - överlever.

2966
1648
Hoggaforfan:
marcus1010 skrev:

Ok tack :)
Men borde jag inte ngn gång kunna se dem antingen framme el att de har varit & ätit?
För det har oroat mig lite om de hittar maten? Så jag har strösslat lite havre & rivna morötter mellan kartongerna också. Hur bra finner de maten?
Det skulle ju helt klart varit roligare om man kunde se dem lite men iaf viktigast att de växer & äter osv - överlever.

Du behöver inte anstränga dig så, låt maten ligga så äter de. Hittar den gör de garanterat men kräver även att kackerlackorna känner sig lite trygga.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild