Äggfoder till dubia?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

2966
1648
Hoggaforfan:
WolfFire93 skrev:

Aha... då hoppas jag dem inte dör av efter detta... dem mår bra nu, men det kan ju ta tid.

Vilket märke är det och vilken sort? Men det lär inte vara farligt men fanns ett gäng olika såg jag så om det är bra mat är svårt att svara på.

5390
4131
Tropfrog:
Jag tror heller inte att det är direkt farligt. Men kan vara onyttigt på lång sikt. Min kunskap om kackerlackor är mycket begränsad. Ville bara påtala att det absolut inte finns något samband mellan vad djur tycker om och vad som är bra för dem.

Som vanligt gäller väl att lagom mycket, så varierat som möjligt och så likt deras naturliga föda som möjligt är det bästa för alla djur
Mvh
Magnus 

1159
626
Temla:
Jag är också nyfiken på vad äggfoder innehåller. Vad som går i kackerlackan hamnar också i slutänden i djuren som äter kackerlackan. 

124
63
WolfFire93:
jonnyake skrev:

Jag tror att han frågar efter vad äggfoder innehåller. Och det undrar jag också

XD Sant! aldrig tänkt på det XD

Så här står det:
Composition: bread products, cereals, oils and fat, sugar(honey 5%), milk and milk products, egg and egg products(4%), minerals, plant-derived by-products, seeds, yeast.

Additives per kg: Nutritional additives: 18600 IU vitamin A; 1240 IU vitamin D3; 12,4 mg vitamin E(all-rac-alpha-tocopheryl acetate); 23 mg zinc oxide (zink); 61 mg copper sulphate pentahyorate (copper); 70 mg iron sulphate monohydrate (iron); 48 mg manganese oxide (manganous); 2,4 mg potassium iodide (iodine).
Antioxidants. Colourants.

Tyvär allt som står...

124
63
WolfFire93:
Såg inte sida 2 innan jag svarade X'D

1159
626
Temla:
WolfFire93 skrev:

XD Sant! aldrig tänkt på det XD

Så här står det:
Composition: bread products, cereals, oils and fat, sugar(honey 5%), milk and milk products, egg and egg products(4%), minerals, plant-derived by-products, seeds, yeast.

Additives per kg: Nutritional additives: 18600 IU vitamin A; 1240 IU vitamin D3; 12,4 mg vitamin E(all-rac-alpha-tocopheryl acetate); 23 mg zinc oxide (zink); 61 mg copper sulphate pentahyorate (copper); 70 mg iron sulphate monohydrate (iron); 48 mg manganese oxide (manganous); 2,4 mg potassium iodide (iodine).
Antioxidants. Colourants.

Tyvär allt som står...

oils and fat, sugar(honey 5%), milk and milk products, egg and egg products(4%).... Ja, någon kanske kan svara på hur dessa födoämnen påverkar en ödla. Olja, fett, socker mjölk, ägg... etc. Blir också alltid misstänksam när det står "milk products" och "egg products".. Vaddå products?? Varför inte skriva vad det är, eller vill man dölja något? Jag skulle nog inte ge detta till mina Dubia, för säkerhets skull. Dom tål det nog men kan det möjligen ha negativa effekter på en ödla om dom får i sig för mycket? 

124
63
WolfFire93:
Temla skrev:

oils and fat, sugar(honey 5%), milk and milk products, egg and egg products(4%).... Ja, någon kanske kan svara på hur dessa födoämnen påverkar en ödla. Olja, fett, socker mjölk, ägg... etc. Blir också alltid misstänksam när det står "milk products" och "egg products".. Vaddå products?? Varför inte skriva vad det är, eller vill man dölja något? Jag skulle nog inte ge detta till mina Dubia, för säkerhets skull. Dom tål det nog men kan det möjligen ha negativa effekter på en ödla om dom får i sig för mycket? 

ja... jag gillade inte heller att dem inte skriver ut vad det är... tyskt företag och tyskland brukar vara bra på sånt, men tror jag slänger det, vill inte ens ge det till fåglarna när dem inte kan skriva vad som är i (man kan göra eget utan problem till fåglarna).
ost och smör bland annat är mjölk produkter :) egg produkter vet jag inte dock.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild