Red runner

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

43
7
smulan_gazelle1305:
Yoshi123 skrev:
Men vad tycker ni är bäst att odla av syrsor och kackerlackor.

rekommenderar gräshoppor eller locuster istället för sysror. Syrsor låter och luktar så mycket, det är så jobbigt. 

1275
1725
Falk:

Alla syrsor luktar inte =) Det finns en del tex grottsyrsor som är jäkligt trevliga.

En variation av foderinsekter är viktigt och enklast tycker jag är ifall man tex odlar B. dubia som basfoder och sedan fodrar men någon syrsa eller gräshoppa emellanåt.

Alla insekter går att få jättenyttiga om man föder upp dem med ett bra foder men vill man göra det enkelt för sej så är kackerlackor lättast både när det kommer till ekonomi, produktivitet och överlevnad för foderdjuren.

43
7
smulan_gazelle1305:
Falk skrev:
Alla syrsor luktar inte =) Det finns en del tex grottsyrsor som är jäkligt trevliga.

En variation av foderinsekter är viktigt och enklast tycker jag är ifall man tex odlar B. dubia som basfoder och sedan fodrar men någon syrsa eller gräshoppa emellanåt.

Alla insekter går att få jättenyttiga om man föder upp dem med ett bra foder men vill man göra det enkelt för sej så är kackerlackor lättast både när det kommer till ekonomi, produktivitet och överlevnad för foderdjuren.

Jag tycker att kackerlackor är mer "matiga" och som du sa, de är billigare och lättare att sköta om.

Bor i lägenhet så jag kan inte ha syrsor då jag och alla i min familj kommer höra de varenda gång de spelar.

Min familj är också rädda för insekter och ödlor så de behöver inget ljud som påminner de om att det finns massa insekter här hehehe.

1275
1725
Falk:
Det finns syrsor som knappt spelar

248
40
Yoshi123:
Falk skrev:
Det finns syrsor som knappt spelar

Intressant kan du någon som inte låter så mycket då?

248
40
Yoshi123:
EmanuelKarl skrev:
Kan bli skadedjur om de rymmer, kanske kan vara bra att veta m du inte redan känner till det.

Men bara en fråga. Hur går det hop då många använder dessa som foder och man kan dessutom köpa såna på djuraffärer?

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
Yoshi123 skrev:

Men bara en fråga. Hur går det hop då många använder dessa som foder och man kan dessutom köpa såna på djuraffärer?

Man kan ju alltid göra terrariet rymmningssäkert... ;)

Jag vet inte många djuräffärer som har dom. Vet att Falskogs akvarium har, men annars har jag aldrig sett arten till salu i djurbutiker.

248
40
Yoshi123:
EmanuelKarl skrev:

Man kan ju alltid göra terrariet rymmningssäkert... ;)

Jag vet inte många djuräffärer som har dom. Vet att Falskogs akvarium har, men annars har jag aldrig sett arten till salu i djurbutiker.

OK jag har sett att zooariet och cricket express t.ex har. men om de kan bli problem kommer jag inte att få ta hem ett gäng red runners.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild