Goliatspindel

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6

1275
1725
Falk:

A. geniculata kan vara helt galna, iaf som juveniler och subadulta. Jag har haft hel drös som varit väldigt defensiva men ju större dom har blivit destu "lugnare". Fast då inget att jämföra med B. albopilosum tex

Fågelspindlar från varmare områden brukar inte matvägra längre tider.

248
40
Yoshi123:
Men kan man skaffa sig en B albopilosum som första spindeln.

81
104
PanicAttack96:
Yoshi123 skrev:
Men kan man skaffa sig en B albopilosum som första spindeln.

Absolut. B. smithi är med ett bra val.

Medlem i SHF
18
7
Lelle66:
Den perfekta spindeln (om det är storleken man lockas av) är Lasiodora parahybana. De blir rejält stora och relativt lugna, sparkar inte så mycket hår och äter som hästar. Dessutom kostar de knappt något tillskillnad från Theraphosa. 

1275
1725
Falk:
Lelle66 skrev:
Den perfekta spindeln (om det är storleken man lockas av) är Lasiodora parahybana. De blir rejält stora och relativt lugna, sparkar inte så mycket hår och äter som hästar. Dessutom kostar de knappt något tillskillnad från Theraphosa. 

Och lättskötta =)

248
40
Yoshi123:
Men om man råkar irritera en goliatspindel försöker den bita en eller sprätter den hår först.

1275
1725
Falk:
Det beror på :-) 

248
40
Yoshi123:
Men hur flyttar man på en theraphosa

Medlem i GHF
3134
1740
EmanuelKarl:
Yoshi123: skrev:
Men hur flyttar man på en theraphosa

När jag flyttade den större av mina två spindlar (den andra är jätteliten så den flyttade jag på annat sätt) spindel från transportbox till terrarium lade jag en plastburk över den och förde sedan in locket under. Ungefär som när man fångar en geting. Visserligen var denna spindel 7cm i BS så inte direkt jämförbar med teraphosa, men tror de flesta gör likadant med en goliat fast med en större burk

248
40
Yoshi123:
Men när jag har haft några år av erfarenhet vilken Theraphosa är minst argsint och lämpar sig bäst.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild