Kungspyton nyss ätit, ingen värme

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

14
1
Nordlinder11:
Hej!
Jag matade mina kungspyton för några timmar sedan och upptäckte nu att de inte finns någon värmematta till 2 av dom för dom lagt av, har beställt nya men undrar om dom kommer få problem med matsmältningen om dom är utan värmematta i typ 3-4 dagar (om nu värmemattorna kommer när de står att dom ska komma) nu behöver de inte komma någon trädkramare som säger "du borde ju ha 100 stycken i reserv, herregud tänk på djuren" ja jag tänker på djuren och därför har jag beställt några extra om detta skulle hända igen. Kör dock en värmelampa till en av dom på dagen men blir inte sån stor skillnad i terrariet med temperatur eftersom de är stora terrarier.
Kan jag lägga dom i "mindre" lådor och ställa ihop dom och sen samla dom värmemattorna jag har och även värmelampor så dom har värme, detta kommer bara att ske tills dom andra kommer. Jag vill verkligen inte ha mina bäbisar i lådor men om de är den enda lösningen så får jag fixa de.
Sammanfattning: jag matade 4 av 5 ormar. Är 2 mattor kort och behöver vänta 3-4 dagar på nya om dom kommer i tid. Kommer de bli problem med matsmältningen eller kommer dom dö av att den ruttna I magen?
Snälla hjälp????

Medlem i SkHF
1144
1372
NellyNiklas:
Vart bor du? Någon här kanske bor i närheten och kan låna ut en matta eller lampa till dig? Bor du i Malmö så har jag några mindre värmemattor (7w-14w) du kan låna.

Mhv
Niklas

5662
4370
Tropfrog:
Västernorrlands län, långt ifrån Malmö:(

6
1
Tengil:
Jag tror inte det kommer vara något problem, i så fall spy dom upp bytet. Så det blir nog bra :)

14
1
Nordlinder11:
NellyNiklas skrev:
Vart bor du? Någon här kanske bor i närheten och kan låna ut en matta eller lampa till dig? Bor du i Malmö så har jag några mindre värmemattor (7w-14w) du kan låna.

Mhv
Niklas

Bor i Kramfors (Västernorrland) har kikat runt lite men ingen som har, eller ja hitta en som har men han kommer hem på torsdag å då vet ja inte om de är försent typ, eftersom dom smälter maten under ungefär en vecka ibland mer så då har de gått 4 dagar av den veckan.
Men tack ändå de va snällt☺️

84
30
Insecta:
Varför skulle dom dö ? Såvida du inte har 15 grader i terrariet tycker det är konstigt att du upptäcker att båda är sönder hur mycket kallare blev det eftersom du upptäckte det ?

Medlem i SkHF
385
457
AlexGustavsson:

Nordlinder11 skrev:

Bor i Kramfors (Västernorrland) har kikat runt lite men ingen som har, eller ja hitta en som har men han kommer hem på torsdag å då vet ja inte om de är försent typ, eftersom dom smälter maten under ungefär en vecka ibland mer så då har de gått 4 dagar av den veckan.
Men tack ändå de va snällt☺️

Det finns värmemattor för växtodling/ kycklinguppfödning på bland annat Blomsterlandet, Granngården, eller andra lantbruksbutiker. Det brukar vara lite mer lättillgängligt runtom i landet. 

14
1
Nordlinder11:
Insecta skrev:
Varför skulle dom dö ? Såvida du inte har 15 grader i terrariet tycker det är konstigt att du upptäcker att båda är sönder hur mycket kallare blev det eftersom du upptäckte det ?

Har fixat de nu så ingen har under 27 grader, och han som har högst har 34 grader, har kommit fram till att de va mina katter som bitit på kablarna när jag inte hållit koll, så därför ha dom slutat funka☺️
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild