Mina dubior förökar sig inte

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

388
460
australis66:
EmanuelKarl skrev:

Kanske inte var mig du frågade men jag har en 15w lampa under. Vet ej hur varmt det är men tror det är typ 25 grader C. Där förökar de sig som tokar.

Okej. Jag har dem på golvet under en hylla. Men har tejpat en liten värmematta på sidan så dom har runt 25-28 grader på den sidan mattan är på. 

EmanuelKarl skrev:
Just det. Har även hört att om det är ganska tätbefolkat förökar dom sig mer än om de är 10st per äggkartong. Hade först inte så många men köpte 150 nymfer på Expo väst. Då satte de adulta jag hade igång jättemycket, antagligen ville de skynda sig att föröka sig innan alla andra hinner bli vuxna och förökar sig så deras egna gener sprids.

Ja att dem gillar det tätbefolkat märks. Har nog lite väl många äggkartonger. Dem håller sig i princip allihop på två tre st så skulle nog kunna plocka bort några kartonger utan problem.

1275
1725
Falk:
Gömställen är bra så behåll så många äggkartonger som möjligt

95
35
uzaan:
Köpte ju ett gäng kackerlackor på mässan i Borås. Inga vuxna då men nu har de största växt till sig så jag hoppas att de snart börjar föröka sig.

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
uzaan skrev:
Köpte ju ett gäng kackerlackor på mässan i Borås. Inga vuxna då men nu har de största växt till sig så jag hoppas att de snart börjar föröka sig.

Får hoppas på det bästa. Annars så har mina börjat producera igen, antagligen för att jag har ganska många fler, innan hade jag ju knappt några alls. Så strax finns det nog möjlighet att köpa några av mig.

95
35
uzaan:
EmanuelKarl skrev:

Får hoppas på det bästa. Annars så har mina börjat producera igen, antagligen för att jag har ganska många fler, innan hade jag ju knappt några alls. Så strax finns det nog möjlighet att köpa några av mig.

Säg till när du har.. Du ska ju ha lite lådor av mig också. =)

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
uzaan skrev:

Säg till när du har.. Du ska ju ha lite lådor av mig också. =)

Kom på att jag kan få gratis lådor av mataaffären. Men de där första jag sälde til dig kan du väl få gratis.

388
460
australis66:
Jag köpte 100 Dubior för ungefär en månad sedan. Har satt en liten värmematta på ungefär 5w på sidan av plastlådan dem är i. Ger dem fri tillgång på hundmat och vattenkristaller. Sen får dem morot och apelsin då och då. Dem förökar sig som själve den. Det fullkomligt kryllar av nymfer, är nog uppe i runt 100+ nymfer redan.

1275
1725
Falk:
Värme, mörker, gömställen och c-vitaminrikt foder är en formel som fungerat utmärkt för mej.

95
35
uzaan:
Jag har fortfarande inte fått några fler. De jag köpte i april börjar nästan bli för stora för Olga att äta nu så får nog skaffa ett gäng mindre kackerlackor att äta. 

459
138
Pakke:
uzaan skrev:
Jag har fortfarande inte fått några fler. De jag köpte i april börjar nästan bli för stora för Olga att äta nu så får nog skaffa ett gäng mindre kackerlackor att äta. 

För adulta dubior tar minst 1-3 månader att kläcka fram nymfer. Och de växer så fort ja, bara vid högsta värme ca 30 grader i luft. Annars i rumtemp tar ca 1-2 månader och växer lagom sakta med nymfer.

När honorna blir "dräktiga" med kongo, så tar minst 2-5 veckor innan nymfer kläcks. om värme är mer än 30 grader så det tar minst 2-3 veckor att kläcka fram nymfer.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild