Bäst värme till OSB terrarium?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

1690
798
fluffis:
LidmoLundmark skrev:
Tjenixen. Som rubriken lyder så behöver jag hjälp att få till värmen i min snart färdiga OSB stapel. I burken som min gröna trädpyton ska gå kommer jag sätta värmepanel men vill ha bottevärme till mina KP:s. Era rekomendationer? Värmematta, är det ens ett alternativ? Annars antar jag att det är värmeslinga som gäller. Eller?

Jag hade valt värmeslinga, en fuktsäker. De vanliga värmemattorna är inte fuktsäkra. Det finns särskilda fuktsäkra mattor men de är onödigt dyra, tycker jag.

2966
1648
Hoggaforfan:
fluffis skrev:

Jag skarvar också. Inga problem. Man får använda rätt grejer bara. Det är inte tillåtet att ha öppen el, t.ex. en vanlig sockerbit.
Sånna här skarvar köper vi på Ica :) Då blir elen innesluten och säker. Men såklart gäller det att veta vad man gör som med allting annat :)
www.kjell.com/se/sortiment/el-verktyg/elinstallation/koppling-dosor-lister/ledningsskarv-skx-2-polig-p37650

TerraBygg skrev:

Vill man inte skarva funkar det med att såga ut ett lagom hål med hålsåg och sen såga med sticksåg ett litet spår för kabeln. Sen är det bara att ta ett plattjärn eller något o skruva fast det man sågade ur när kabeln är på plats.

Absolut det går att lösa :-)

373
171
Anathawa:
Vi räknar med att byta och flytta lampor och sonder en hel del. Så vi valde en lucka där ena sidan är i hobbyfoam, liggunderlag, fast lite tunnare. Klipper spår för sladdarna. Som gångjärn körde krok och ring. Öppning inåt, så kan ingen trycka upp den. :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild