Bakgrundsbygge!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

36
41
Lnap83:
Hej,

Jag planerar att bygga ett terrarium modell större, ca 7-8 m2 och ca 2.10 högt, finns här nån som är duktig på att bygga bergsbakgrund i ex frigolit som skulle kunna hjälpa till mot viss ersättning? Vill ha detta terrariet top notch ;) 

36
23
DeathAdder:
Hej!  Jag skulle nog spruta fogskum ( med riktig spruta) och sedan måla på det. Man kan göra riktigt fina grejer med en sån spruta. 

36
41
Lnap83:
DeathAdder skrev:
Hej!  Jag skulle nog spruta fogskum ( med riktig spruta) och sedan måla på det. Man kan göra riktigt fina grejer med en sån spruta. 

Om nån väljer att hjälpa mig får den fria händer, jag kan servera kaffe och stå ivägen osv ;)  

36
23
DeathAdder:
Haha låter fint det ;) Tyvärr så bor vi en bra bit ifrån varandra :/ 
Men kan skicka en bild på ett terrarium jag och frun precis fixat med :) Så ser du i liten skala vad man kan få till. 

36
41
Lnap83:
DeathAdder skrev:
Haha låter fint det ;) Tyvärr så bor vi en bra bit ifrån varandra :/ 
Men kan skicka en bild på ett terrarium jag och frun precis fixat med :) Så ser du i liten skala vad man kan få till. 

Ifall ni är sugna på weekend så ;) ah bifoga gärna bild.

334
290
LobsterPie:
Fogskumma för glatta livet och sen slänger du på husfix/lättbetong. Sen kan du måla på det eller ha i pigment direkt i. Eventuellt lacka på det, osäker på om man vill det eller inte. Måste få fråga vad du ska ha för djur där i?

36
41
Lnap83:
LobsterPie skrev:
Fogskumma för glatta livet och sen slänger du på husfix/lättbetong. Sen kan du måla på det eller ha i pigment direkt i. Eventuellt lacka på det, osäker på om man vill det eller inte. Måste få fråga vad du ska ha för djur där i?

Ah jag får väl ta på mig rollen som Ernst och gå loss :) kanske hittar nån frivillig som vill assistera? Det är till mina tejusar, har 2 stora fina skjutglas ståendes, komplett med skenor och hjul mm, och platsen har jag så varför inte ge dom plats :) 

334
290
LobsterPie:
Lnap83 skrev:

Ah jag får väl ta på mig rollen som Ernst och gå loss :) kanske hittar nån frivillig som vill assistera? Det är till mina tejusar, har 2 stora fina skjutglas ståendes, komplett med skenor och hjul mm, och platsen har jag så varför inte ge dom plats :) 

Låter som en perfekt idé,  hade jag bott närmre så hade jag hjärna hjälpt till. Bakgrundsbygge är det roligaste som finns haha :D 

Vad är det fär skjutglas och vad för hjul? Letar efter bra och stora glas till mitt kommande kragagams-bygge. 

2966
1648
Hoggaforfan:
Frigolit och vinkelslip samt värmepistol fungerar bra :-)

36
41
Lnap83:
LobsterPie skrev:

Låter som en perfekt idé,  hade jag bott närmre så hade jag hjärna hjälpt till. Bakgrundsbygge är det roligaste som finns haha :D 

Vad är det fär skjutglas och vad för hjul? Letar efter bra och stora glas till mitt kommande kragagams-bygge. 

Vet inte riktigt var dom kommer ifrån från början, pappa skaffa dom för många år sedan när vi hade leguan, men dom är 1m breda, ca 2m höga, dubbelglas och aluram. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild