Skalbaggar - levande terrariejuveler!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 10

4
1
Kennysrepti:
Ska du sälja några skalbaggar?

217
337
MartinJ:
För ett par månader sedan köpte jag mina första insekter som inte skulle bli mat till andra djur, i form av tio stycken rosenbaggslarver. Idag, efter en vecka som larv, följt av ca sex veckor som puppor, kläcktes två stycken otroligt tjusiga juveler. Det känns väldigt spännande med mina första skalbaggar!

1
0
Irezumi22:
Vackra små baggar

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Larver från Cetonia aurata. Kollade igenom substratet efter alla de vuxna dött och hittade en massa larver i olika storlekar. De vuxna köpte jag från krypet.

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Fredrik89 skrev:
Larver från Cetonia aurata. Kollade igenom substratet efter alla de vuxna dött och hittade en massa larver i olika storlekar. De vuxna köpte jag från krypet.

Det var flera larver än på bilden.

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
En av tre Mecynorhina polyphemus som jag nyligen köpt.

378
479
Svedjemo:
Finns det några snygga baggar som trivs bra i väldigt fuktiga klimat? Det hade varit häftigt att ha ett gäng färgglada baggar i ett regnskogsterrarium. Tror ni att det finns någon skalbagge som hade gått att hålla tillsammans med någon av de större arterna av pilgiftsgrodor? (I ett stort terrarium, ca 100 X 60 X 120 LxBxH)

Medlem i SHF, SkHF
100
127
kent:
finns numera baggar i vår webshopp ..reptilgrottan.se
just nu finns rosenbagg både som larv och som skalbaggar att köpa :)

8
0
mpe:
Svedjemo skrev:
Finns det några snygga baggar som trivs bra i väldigt fuktiga klimat? Det hade varit häftigt att ha ett gäng färgglada baggar i ett regnskogsterrarium. Tror ni att det finns någon skalbagge som hade gått att hålla tillsammans med någon av de större arterna av pilgiftsgrodor? (I ett stort terrarium, ca 100 X 60 X 120 LxBxH)

Det vågar jag inte svara på men som Mecynorrhina ugandensis vill ha hög luft fuktiget men det blir kanske för mycket i ett regnskogs terrarie.

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Svedjemo skrev:

Du vill inte ha skalbaggar i planterade terrarium de river upp allt och larverna äter rötter.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 10
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild