Skalbaggar - levande terrariejuveler!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 10

274
148
Flosker:

Hej

www.herperschoise.se/product.html/skalbaggsterrarium?category_id=96

Jag köpte mina på HC kolla länken.

Mvh Flosker

77
1
MrC:

ska försöka få till bilder på dom

356
177
krypet:
Mina första vuxna Pachnoda trimaculata har börjat visa sig. Jag köpte ett gäng larver i Hamm i september. De flesta har lite mer rött på täckvingarna än vad denna har.

356
177
krypet:

Här är Pachnoda thoracica från egen uppfödning. De har gått sådär. Jag får nog tillräckligt för att dra runt dem en generation till. Nu är det bara att gulla lite extra med dem så det blir gott om larver.

356
177
krypet:
Här är den tredje av mina fyra Pachnoda-arter, P. abyssinica, även här är det egen förökning.

356
177
krypet:
Glad som få att jag verkar ha en chans på ytterkigare en generation av Eudicella aethiopica. Jag har 1.2 nu och fler borde vara på väg ut ur sina kokonger snart. På bilden syns hanen.

4
1
Kennysrepti:
Kan man hålla fullvuxna skalbaggar tillsammans med andra insekter såsom vandrande pinnar eller skinnbaggar?

356
177
krypet:
Intressant fråga
i naturen fungerar det ju utmärkt, men i terrarium finns ju inte samma möjlighet att ta sig undan. Skalbaggar är ju ofta ganska tunga, så det är nog risk att de råkar skada en liten pinne. Å andra sidan finns det ju lite mer stadiga pinnar med. Gäller det att blanda vuxna djur för att få ett terrarium som är kul att titta på kan det nog gå bra. 

Rovskinnbaggar gissar jag att du menar. De skulle jag inte ha med djur jag är rädd att förlora.

Levandefödande kackerlackor borde väl kunna fungera ihop med skalbaggar.

Jag undrar hur det går med pinneäggen om du har pinnar med skalbaggar. Är det kanske risk att de blir uppätna eller nerbökade långt i substratet.

4
1
Kennysrepti:
Kommer du på expot i solna krypet?

356
177
krypet:
Japp, det har jag tänkt mig. Det är väl dags att boka bord. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 10
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild