Skalbaggar - levande terrariejuveler!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 10

70
2
Digge:

Tack Flosker för all info! Hem och byta substrat ikväll då! :-)

70
2
Digge:

Då är substratet bytt och även lite torra boklöv utströdda.Det verkar dock som den ena hanen dog inatt...såg rätt stel ut i morse. Som tur är så har de parat sig en hel del, så jag får hoppas på att honan lägger ägg.

274
148
Flosker:

2 hanarfixade på inköps resan. 

70
2
Digge:

I helgen har det hänt grejor i "Digges källare". Först så lyckades jag för första gången att para ett par av mina bönsyrsor! Sen upptäckte jag att baggarna lagt ägg. Hittade ett femtontal, mest stora men även ett par små (har ju två sorter i samma burk). Tyvärr så visste jag inte att de var SÅ känsliga, så ett antal gick sönder. Det konstiga var att de gick sönder efter jag lagt ifrån mig dem? Hur som helst så har jag lagt de hela i varsin plastmugg med lite av substratet från terrariet. Nu gäller det att hålla tungan rätt i mun, när det gäller fukten. Så länge de är ägg, behöver jag väl inte använda annat substrat?

274
148
Flosker:

Ny art

Smaragdesthes africana.

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2513
anders:

Riktigt härlig färg :)

274
148
Flosker:

ja men blixten har reflekterats i skalet är mycket mer djup/mörk gröna. 

70
2
Digge:

Fina! :-)

49
1
spiidi:

så vackra dom är

70
2
Digge:

Ibland blir man nästan lite rörd. Igår fick jag "hemleverans". Flosker kom förbi mig på jobbet och gav mig två nya hanar som han fixat åt mig i Tyskland. Att någon ställer upp och fixar så åt någon som han inte ens har träffat tidigare....Vissa människor har hjärtat på rätt ställe! Tack än en gång! Hoppas jag någon gång kan hjälpa dig med något! :-)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 10
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild