Täta reglar i regnskogsterrarium!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Crippa skrev:

Är du säker på att det var det för akvarielack? Har läst att det ska gå att stoppa in djuren dagen efter men det kanske var en annan lack?

skickade pm till dig med en länk. Det står iaf 7 dagar för akvarium innan man ska fylla på vatten 

55
24
Lindskog:
Jag körde på akvariumlack, jag hade betydligt mer reglar än  dig & klarade mig på den minsta satsen & då målade jag två lager. 
Luktfritt, bra resultat & garanterat vattentätt!

504
396
Crippa:
Lindskog skrev:
Jag körde på akvariumlack, jag hade betydligt mer reglar än  dig & klarade mig på den minsta satsen & då målade jag två lager. 
Luktfritt, bra resultat & garanterat vattentätt!

Hur tycker du att det fäste mot reglarna då? Målade du bara reglarna eller hela köret med den minsta burken? =)

55
24
Lindskog:
Crippa skrev:

Hur tycker du att det fäste mot reglarna då? Målade du bara reglarna eller hela köret med den minsta burken? =)

Fäste som vilken färg som helst :)
ångrar dock att jag inte målade reglarna svarta innan lacken, tycker de ser fult ut med den ljusa färgen bland allt de mörka!

bara reglarna! Halvliterssatsen!

504
396
Crippa:
Nu har jag varit förbi Epotex som säljer akvarielacken och nu ska jag först grundmåla reglarna samt måla med en trä lack färg och imorgon börjar jag med Epoxy akvarielacken! Återkommer med bilder :)

504
396
Crippa:

504
396
Crippa:

504
396
Crippa:
Det vart mer regling för att eventuellt ha någon till låda ovanpå. Dags för målning av de resterande reglarna!

2966
1648
Hoggaforfan:
Lindskog skrev:

Fäste som vilken färg som helst :)
ångrar dock att jag inte målade reglarna svarta innan lacken, tycker de ser fult ut med den ljusa färgen bland allt de mörka!

bara reglarna! Halvliterssatsen!

Du kan testa mer att slipa lite på lacken och måla på den ytan sen lacka igen alternativt bygger i dem i bakgrund :-)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild