Täta reglar i regnskogsterrarium!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

504
396
Crippa:
Finns väl ingen färg som är gjord/håller för konstant fukt? Det är nog det sista jag skulle använda, däremot någon lack skulle nog vara bra om man hittar någon som är tålig mot vatten!

Ja jag vet att många föredrar att bygga utan reglar men resultatet blir inte bättre utan bara lättare att täta. Får gå in på Bauhaus och kolla efter någon bra trälack tror jag eller så kör jag på ångspärr!

2966
1648
Hoggaforfan:
Crippa skrev:
Finns väl ingen färg som är gjord/håller för konstant fukt? Det är nog det sista jag skulle använda, däremot någon lack skulle nog vara bra om man hittar någon som är tålig mot vatten!

Ja jag vet att många föredrar att bygga utan reglar men resultatet blir inte bättre utan bara lättare att täta. Får gå in på Bauhaus och kolla efter någon bra trälack tror jag eller så kör jag på ångspärr!

Drylock är gjort för det och akryl fungerar det med.

(citera den du svarar annars får de ingen notis)

504
396
Crippa:
Hoggaforfan skrev:

Drylock är gjort för det och akryl fungerar det med.

(citera den du svarar annars får de ingen notis)

Färg blir dålig med tiden speciellt om det är konstant fukt som det kommer bli under substratet. Hittade priset på epoxy klarlack och det var inte så farligt som jag trodde och butiken låg 15 min från mig!

504
396
Crippa:
www.epotex.se/epotex-webbutik/akvarie-och-terrarie detta blir det! Räcker med en liten flaska eftersom jag bara ska täta reglarna!

504
396
Crippa:
Nästa fråga: Någon som har erfarenhet utav Epoxy akvarielack?

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Crippa skrev:
Nästa fråga: Någon som har erfarenhet utav Epoxy akvarielack?

Japp har använt ett två komponents engång, var viktigt att blanda dom rätt annars vart det vitt när det kom fukt på. Och använd skydd, epoxy är ganska otrevligt att bli allergisk mot 

504
396
Crippa:
Står det inte på infon hur man blandar det? Är vl bara 2 flaskor du blandar ihop med rätt mängd av vad du nu ska ha ?

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Crippa skrev:
Står det inte på infon hur man blandar det? Är vl bara 2 flaskor du blandar ihop med rätt mängd av vad du nu ska ha ?

Jag köpte epotex ( tror jag det hette) och då stod det på. 

504
396
Crippa:
tenebrosa skrev:

Jag köpte epotex ( tror jag det hette) och då stod det på. 

såg det ut ungefär såhär: www.epotex.se/epotex-webbutik/akvarie-och-terrarie

240
183
Mickee:
Akvariumsilikon som du jobbar in med fingret å jämnar till sen med spackelspade kanske.
Billigt på Jula.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild