Ersätta trasigt glas.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

334
290
LobsterPie:

Av vad jag har lärt mig så fäster inte plast av olika slag så bra med silikon, så då behöver jag något annat att fästa med. Något förslag?

Medlem i SHF
945
1182
Flyers90:

LobsterPie skrev:

Av vad jag har lärt mig så fäster inte plast av olika slag så bra med silikon, så då behöver jag något annat att fästa med. Något förslag?

Finns de som har bytt ut glassidor mot plexiglas förr för att få ner vikten osv, de lär väll ha använt silikon?

JAg har själv ingen erfarenhet av just silikon och fästytor, men jag TROR inte att det ska vara något problem.

334
290
LobsterPie:
Flyers90 skrev:

Finns de som har bytt ut glassidor mot plexiglas förr för att få ner vikten osv, de lär väll ha använt silikon?

JAg har själv ingen erfarenhet av just silikon och fästytor, men jag TROR inte att det ska vara något problem.

Ja okej, jag får googla runt lite och se om jag hittar vad folk har använt. 

376
359
a6lex:
LobsterPie skrev:

Ja okej, jag får googla runt lite och se om jag hittar vad folk har använt. 

Silikon fungerar inte på akrylat. Det fäster, men sitter väldigt dåligt och lossnar med tiden. Det bästa är ju att bara sätta dit en ny glasskiva, de är inte så dyra.

334
290
LobsterPie:
Då jag, klumpig som jag är, lyckades kliva på terrarier och spräcka ett glas till så valde jag att skrota skiten istället haha.

240
183
Mickee:
LobsterPie skrev:
Då jag, klumpig som jag är, lyckades kliva på terrarier och spräcka ett glas till så valde jag att skrota skiten istället haha.

Spar dom återstående hela glasen till nästa felsteg :)

334
290
LobsterPie:
Mickee skrev:

Spar dom återstående hela glasen till nästa felsteg :)

Jadå, det var dock bara frontglasen som lyckades klara sig så de har jag kvar :)

373
171
Anathawa:
Hoggaforfan skrev:

Silikon fungerar om man slipar ytan lite men inte direkt på den glatta ytan.

Detta gällde formplyfa.
Men oj?
Alla som tätat sina formplyfaterrarier med silikon, har de slipat kanterna och hörnen innan?

2966
1648
Hoggaforfan:
Anathawa skrev:

Detta gällde formplyfa.
Men oj?
Alla som tätat sina formplyfaterrarier med silikon, har de slipat kanterna och hörnen innan?

Det sitter lite men det släpper väldigt lätt så fungerar som tätning men inte som lim

373
171
Anathawa:
Hoggaforfan skrev:

Det sitter lite men det släpper väldigt lätt så fungerar som tätning men inte som lim

Det säljs olika silikon till limning och till tätning, har jag förstått, dessutom. Kan fortfarande för lite om det här. :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild