Söker röd sand i större mängd

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

373
171
Anathawa:
Rabalder skrev:
www.zoopet.com/forum/forum/-1-akvariet/-03-inredning/55111-r%C3%A5dasand-d%C3%A5ligt

Om man tittar på bilderna o vet hur jäkla ont de kan göra med flisor i fingrar o fötter så vet ja inte om ja skulle vilja stoppa in det i ett terrarium. 
Att sen hitta flisorna trots att man känner smärtan från dom kan vara ett äventyr i sig. 
Vet inte om all sand/grus innehåller metall i den utsträckningen vi ser på bilderna, tänkte bara jag skulle dela som en varning. För kan inte va lätt att hitta nått sånt om det tar sig in i tex en ödlefot.

Ha en fortsatt trevlig kväll
//Rabalder

Den tråden är från 2006, som jag skrev ovan har Råda tidigare sålt blästersand under sitt varunamn. det de diskuterar i tråden är SVART BLÄSTERSAND från Råda.

Köper du natursand från Råda idag är det nåt helt annat.

Exempel ur tråden:
"Svart rådasand (kanske även den vanliga) är samma sak som blästersilikat som dom har på Biltema (eller Clas Ohlsson, eller vad det är...) och det är mycle billigare, köp det där istället för i en akvarieaffär. Det var han som sålde sanden till mig som sa att det var samma sak som blästersilikat."

373
171
Anathawa:
Själv köper jag sk sandlådesand på plantagen. Den är ju utvald för att kunna hålla ihop i fuktigt skick, så det känns bra som substrat, blandar med olika typer av jord.

Lek-sand, sandlådesand, ska vara barnvänlig, så vasst metallspån  går nog inte att hitta i den. :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild