Första bygget, regnskog

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

373
171
Anathawa:
Fördelen med lera är att djuren kan vara kvar medan du jobbar. Helt ogiftigt.

48
40
Jim_j:
Japp, blir till att testa med lera / gyttja om de fortsätter spegla sig i glaset :) Avvaktar några dagar, vill inte störa ödlorna i onödan

48
40
Jim_j:

Fick regnsystemet idag! Riktigt nöjd, känns som bra grejer!

Tjusig kartong och bra packat

Innehållet

20l dunk från biltema borde räcka ett tag, fyllde inte ända upp då jag vill se att allt funkar som tänkt. 

Timern, kör 10 sekunder på en gång i timmen. Är det för mycket / för litet tro?

Dysornas placering, notera det tillfälliga speglingsskyddet till vänster :) Inte vackert, men det funkar så länge :)

14
7
Strandh1998:
Ska genomföra ett liknande bygge, vad använde du för skum och silikon? :) Snyggt bygge förresten! 

321
445
Daniel_S:
Jag kör mina regnsystem 4-5ggr per dag.
1 minut per körning.

MVH
Daniel

48
40
Jim_j:

Strandh1998 skrev:
Ska genomföra ett liknande bygge, vad använde du för skum och silikon? :) Snyggt bygge förresten! 

Tack!

Jag körde på både biltemas och julas fogskum, julas svällde betydligt bättre, nästan för bra :) Silikonet är julas glasmästarsilikon, men går ju att använda vilket som helst som inte innehåller antimögelmedel. Så här i efterhand är jag osäker på om silikon verkligen var det bästa alternativet. Jobbigt som faen att hålla på med, och där det rinner vatten nu lossnar torven lite... Inte så att det stör eller märks just nu, men hur ser det ut där om ett år? 

Hogga har skrivit en del om PVA-lim, och det kanske är ett bättre alternativ? 

48
40
Jim_j:
Daniel_S skrev:
Jag kör mina regnsystem 4-5ggr per dag.
1 minut per körning.

MVH
Daniel

Ok, det kanske är smartast att köra "färre men värre"? För ödlorna spelar det ingen roll, har mellan 80-90% luftfuktighet i terrat även utan mistning, men för växterma kanske det är bättre att få några rejälare duschar?

2966
1648
Hoggaforfan:
Jim_j skrev:

Tack!

Jag körde på både biltemas och julas fogskum, julas svällde betydligt bättre, nästan för bra :) Silikonet är julas glasmästarsilikon, men går ju att använda vilket som helst som inte innehåller antimögelmedel. Så här i efterhand är jag osäker på om silikon verkligen var det bästa alternativet. Jobbigt som faen att hålla på med, och där det rinner vatten nu lossnar torven lite... Inte så att det stör eller märks just nu, men hur ser det ut där om ett år? 

Heh jo därför jag inte gör bakgrunder med silikon längre ;-)

14
7
Strandh1998:
Jim_j skrev:

Tack!

Okej! 

48
40
Jim_j:
Det här är ju en aning frustrerande, så fort jag sätter in en skål med dubia så hoppar hanen ner och låter dem klättra ur. Han äter inte en enda! Vid det här laget har jag säkert substratet överfullt av dubia... 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild