Surinambygge 2.0

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

373
171
Anathawa:
Nåt jag undrat om cellplast:
Jag kör cellplastlimmet frpn byggmax med bra resultat, och vet att många här är nöjda med fogskum. Begripligt då det är samma ingredienser som cellplasten.

Men:
Engelskspråkiga forum pläderar för gorillalim, dvs ett PU lim som inte sväller fullt lika mycket.
De har det även istället för silikon att täcka glas och hälla torv på. Eller istället för PVA.

Här har jag aldrig sett det.
I butik heter det trälim ute PU. ungefär, beroende på märke.
Skulle nog evt tipsa dig om att testa det på en provbit, Mickee!

Hm, skulle postat detta i din byggblogg.. :)

2966
1648
Hoggaforfan:
Anathawa skrev:
Nåt jag undrat om cellplast:
Jag kör cellplastlimmet frpn byggmax med bra resultat, och vet att många här är nöjda med fogskum. Begripligt då det är samma ingredienser som cellplasten.

Men:
Engelskspråkiga forum pläderar för gorillalim, dvs ett PU lim som inte sväller fullt lika mycket.
De har det även istället för silikon att täcka glas och hälla torv på. Eller istället för PVA.

Här har jag aldrig sett det.
I butik heter det trälim ute PU. ungefär, beroende på märke.
Skulle nog evt tipsa dig om att testa det på en provbit, Mickee!

Hm, skulle postat detta i din byggblogg.. :)

Om jag förstått det rätt så är det gorillalim du syftar på ett PU-lim, dvs polyuretanlim. Finns i de flesta butiker och sväller ungefär 3mm vill jag minnas. Jag har tittat på det i butik men inte testat, är dyrt i förhållande till många andra lösningar utan att ge någon unik fördel.
Pris är runt +300:- per liter

2966
1648
Hoggaforfan:
Har små videos på instagram när jag testar vattenfallen:
Lilla:
www.instagram.com/p/BPyN90dBDYa/

Stora:
www.instagram.com/p/BO5CEMeBMAY/

Tänkte först ha en bit som täckte landdelen men gjorde istället en utskärning med fossiler:

Lite mer närbild:
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild