Dotterns ackieterrarium.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6

373
171
Anathawa:
Sista, kanske, kommentaren om glasen:
Det var ingen skyddsfolie på, som på tex plexiglas, bra packade på rejäla ställningar du får behålla, men var aktsammare med glasytan än om den varit plastad! :)

334
290
LobsterPie:
Anathawa skrev:

De har utställningar inne i nån annan butik här och var, vi åkte och provdrog i dörrarna inne i Örebro. Slipp grisen i säcken. :)

Får se om jag hittar något här på andra sidan landet bara haha :P

373
171
Anathawa:
Nästa lager torkar.
Nu superhäftmassa, jordpigment och leksand.

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2697
2515
anders:
Wow, riktigt snygg bakgrund alltså!

373
171
Anathawa:
anders skrev:
Wow, riktigt snygg bakgrund alltså!

Tack!

Nu börjar det närma sig. :)

184
218
Kristian_F:
Ser riktigt bra ut! Vilket jobb :). Hur har ni format frigoliten?

373
171
Anathawa:
Kristian_F skrev:
Ser riktigt bra ut! Vilket jobb :). Hur har ni format frigoliten?

Skuren med formbar värmetråd / frigolitskärare / hotknife. Vår är en proxxon, fanns billigare på Conrad än där vi köpte den på Matton. Vi har provat Kjell & Co, deras är värdelös.

Poängen är att kunna ha en riktigt bucklig tråd att jobba med, då får du naturliga former nästan oavsett vad du gör! :)

Finns en Youtubekanal med en duktig kille, och på hot wire foam factoryhittar du instruktionsvideos och utrustning och inspirationsbilder. :)

373
171
Anathawa:
Lite detaljbilder på halvtorra detaljdelar:

373
171
Anathawa:
Här finns Lizard Landscapes:

m.youtube.com/watch?v=ShEOcrbi9F4

Kolla några av hans berg för att bli kär i tekniken med knövlig glödtråd i vit frigolit... :)

Jag hade drömt om att få skära frigolit med värmekniv sen jag gick i årskurs sex...
Nu köpte vi den när jag nått 49. :)

Men det är dotterns terrarium, så jag har låtit henne skära och mer stått bredvid och blåst på henne med hårtork:

Isocyanatet från smältande frigolit är dumt att andas in så vi har en rejäl bordsfläkt och balkongdörren öppen, och med minusgrader blev det snabbt otrevligt tills vi kom på att kombonmed hårtork var riktigt suverän. :)

373
171
Anathawa:
Nya bilder:
Översiktsbild
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild