Dotterns ackieterrarium.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6

2966
1648
Hoggaforfan:
Bens jungle borde vara obesprutat

1275
1725
Falk:
Anathawa skrev:

Kan de garantera att det är fritt från bekämpningsmedel?

Det kan dom nog själva svara bättre på än jag men dom säljer ju levande växter som terrarieinredning så dom borde ju ha koll.

373
171
Anathawa:
börjar lite  med frigoliten fastän vi fortfarande väntar på sista täcksidorna. :)

Dottern har gjort klart modellerandet av första skivan, 60*120, den högst upp till vänster, och jag testar en ytbehandling. Första lagret. Det går alltså två såna skivor på längden av terrariet och ungefär 2.5 på höjden.

Lättare att bearbeta utanför terrariet innan de limmas fast  men svårare att få dem att sitta fast sen när de är tunga, gissar jag. :)

Vänstra halvan:

Högra halvan;

Hela fast på fel ledd

373
171
Anathawa:
Tanken är att det ska vara oregelbundet, knallhårt  tillåta klättring, se ut lite grann som sandsten, och ha en del avsatser för att sitta på, och några bredare där det ska bo lite vanliga svenska fetbladsväxter.

En del foderdjur kommer gömma sig i skrevorna, men helst ska det bli idiottätt in bakom bakgrunden så att vi inte får in kryp som ligger och dör där. :)

2966
1648
Hoggaforfan:
Gör delarna i mindre sektioner så är det lättare att montera in.
Riktigt, riktigt snyggt jobb av dottern.

Blir det några valv eller pelare med?
Tex

373
171
Anathawa:
Hoggaforfan skrev:
Gör delarna i mindre sektioner så är det lättare att montera in.
Riktigt, riktigt snyggt jobb av dottern.

Blir det några valv eller pelare med?
Tex

Tack!
Japp, det är ju en sänkt planteringsdel i mitten, 80*35 cm, det blir kanter upp från den, och en rejäl sandgrävlåda, och så nån sorts klätterklippa med solplats. :)

373
171
Anathawa:

373
171
Anathawa:
Och efter första lagret ytbehandling:

240
183
Mickee:
Anathawa skrev:
Och efter första lagret ytbehandling:

Snyggt o realistiskt, thumbs up!

334
290
LobsterPie:
Vad kostar såna där glasdörrar? Kan vara smidigt att använda till lite större byggen :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild