Stora Ciliatus burken! :)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

34
1
ziimba:

Tack för tipsen! Hittade några blommor som jag ska ha in i mina terrarier :) men tänkte på en grej till som jag läste i ett av dina inlägg, du skrev att du fäste liner med sugploppar. Vart får du tag i dem och vad är det för några du använder? Då jag hittade jättebra sugploppar på arken en gång, men aldrig hittat dem där sen dess, och hittar varken på claes ohlsons, rusta eller någon liknande. Så tänkte om du hade något tips på vilka man kan använda, vart man får tag på dem och kanske t.o.m bild på hur du fäster eller hur det ser ut :)

126
64
Mikachu:

Jag använde en sugplopp från en av mina gamla plastiga hängväxter som gått sönder :)
Så länge ploppen är ren och hel och att man kan sätta fast nått kul i den med hjälp av en tråltråd, vanligt starkt snöre eller om man limmar/silikonar (med akvariesilikon eller annat ogiftigt!) dit vad man nu vill ha så fungerar det nog.
Lianer och växter kan man ju köpa i eb vanlig djuraffär eller på mässor, privetpersoner, blocket osv. Vet dock inte vart man kan köpa bara sugploppar, som sagt så använde jag bara min gamla plopp efter det att min plastväxt ''dog'' :/ Men om du frågar dom på Arken, Djurmagazinet eller linkande så kan de säkert beställa hem bara ploppar till dig :) Jag har själv beställt finmaskigt nät och så från dom!

Bilden nedan visar ploppen, från min gamla plastväxt, och hur jag har virat en tråltråd runt 'utskottet' av ploppen samt ca 1-2 cm in på lianen. Ståltråds biten som inte blir virad runt något är det jätte viktigt att man klämmer ihop med resten av stårtråden så att inget vasst sticker ut! Den här håller jättebra för mina 30-40grams geckos! :)  !

126
64
Mikachu:

Nu är allt klart och fem, Kimberly, Sasha, Berny, Ailo och Cassandra, får flytta in!
Eftersom det är ny miljö och Ögonfransgeckos kan vara lite osäkra i den nya miljön så kan de äta mindre än vad de brukar, så jag ser till att hålla koll på deras vikter samt att ingen börjar bråka i det nya reviret!
Innan alla geckos fick komma in i det nya terrariet har de fått tråffas flera gånger, fått bott tillsammans i mindre grupper och fått göra liknande andra ''kontakt övningar'' för att jag ska se så att alla kommer överrens. Även om det är honor av samma art så kan det ändå uppkomma problem! Nu hade jag turen att alla kom bra överrens, dock så var Berny och Kimberly smått irriterade på varandra i den stora burken. De kväckte lite på varandra men det släppte efter bara några timmer övervakning och dom har nu tillochmed samma sovplats! :)

126
64
Mikachu:

Hur många geckos kan du hitta? :)
..Ska nog plantera in lite flera gullrankor samt min stora fina monstrea här inne snart.. :)

34
1
ziimba:

Redan frågat dem men de sa att de inte "gick" längre, därför jag tänkte du kanske hade ett tips:) men jag löser det haha, har löst det innan utan plopp så. Men tack för tipset :D

Jag har ju med cresteds så att säga :)

lycka till med dem i det nya terrariet! Ser jättesnyggt ut!

126
64
Mikachu:

Okidoki, kan pma dig om jag hittar något bra plopp ställe...
Ja, cresteds är härliga dom.. Go with the cresties and rule the world! ;)
Tack tack! :) Dom stormtrivs verkligen :p

309
240
Gogs:

Angående växter så finns det endel på www.dusk.se/ åxå... Sen har dom väldigt snygga system om man vill bygga tropiska terrarier/vivarier

126
64
Mikachu:

Like on that Gogs! Jag ska kolla in det direkt! :)

382
36
MariBarita:

Va fint det blev :)

Jag gillar starkt att du har löv i burken, ser mysigt ut.

Medlem i GHF
3142
1753
EmanuelKarl:
Mikachu skrev:
Nu är allt klart och fem, Kimberly, Sasha, Berny, Ailo och Cassandra, får flytta in!
Eftersom det är ny miljö och Ögonfransgeckos kan vara lite osäkra i den nya miljön så kan de äta mindre än vad de brukar, så jag ser till att hålla koll på deras vikter samt att ingen börjar bråka i det nya reviret!
Innan alla geckos fick komma in i det nya terrariet har de fått tråffas flera gånger, fått bott tillsammans i mindre grupper och fått göra liknande andra ''kontakt övningar'' för att jag ska se så att alla kommer överrens. Även om det är honor av samma art så kan det ändå uppkomma problem! Nu hade jag turen att alla kom bra överrens, dock så var Berny och Kimberly smått irriterade på varandra i den stora burken. De kväckte lite på varandra men det släppte efter bara några timmer övervakning och dom har nu tillochmed samma sovplats! :)

Gammal tråd. Men snyggt blev det
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild