No more nails?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

51
27
knutsson87:
Hoggaforfan skrev:

No more nails är antimögelbehandlat dvs giftigt, gäller hela sortimentet vad jag vet.
Derans vattentåliga version löstes upp i vatten samt jag tyckte det fäste dåligt, inget jag någonsin kommer att använda igen.

Tec7 är bäst, men jag tror vanlig silikon fungerar för skjutlisterna.
PL600 och Byggmax cellplastlim fungerar med men blir hård fog.

Inget jag hittat mer att de e vattenbaserat och fritt från lösningsmedel mitt har suttit  i va 1 år och sitter  skit  bra fortfarande o har hög luftfuktighet 

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
Hoggaforfan skrev:

No more nails är antimögelbehandlat dvs giftigt, gäller hela sortimentet vad jag vet.
Derans vattentåliga version löstes upp i vatten samt jag tyckte det fäste dåligt, inget jag någonsin kommer att använda igen.

Tec7 är bäst, men jag tror vanlig silikon fungerar för skjutlisterna.
PL600 och Byggmax cellplastlim fungerar med men blir hård fog.

Okok. Då blir de nog tec7 istället var köper man detta? Har sökt runt lite nu. Utan att hitta något?

2966
1648
Hoggaforfan:
knutsson87 skrev:

Inget jag hittat mer att de e vattenbaserat och fritt från lösningsmedel  

Isotiazolinon blandning 3:1 55965-84-9 i orginal No more nails:
H400 Mycket giftigt för vattenlevande organismer.
H410 Mycket giftigt för vattenlevande organismer med långtidseffekter

images.clasohlson.com/medias/sys_master/9339091976222.pdf

Men det är inte lätt att hitta utan man får skumma igenom säkerhetsbladen (som inte finns på derans hemsida)

Vattenresistenta versionen
images.clasohlson.com/medias/sys_master/9264482320414.pdf

2966
1648
Hoggaforfan:
volbeat skrev:

Okok. Då blir de nog tec7 istället var köper man detta? Har sökt runt lite nu. Utan att hitta något?

Finns i de flesta byggvaruhus men ska du ha många tuber så är nog Vellinge trä billigast och de skickar:
www.velltra.se/produkt/fogmassa-tec7/

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
Hoggaforfan skrev:

Finns i de flesta byggvaruhus men ska du ha många tuber så är nog Vellinge trä billigast och de skickar:

Tack  :)

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
Hoggaforfan skrev:

Nu har jag beställt därifrån! Hur snabbt kan ormarna flytta in efter jag har limmat? Torksr/försvinner lukten snabbt på tec7?

2966
1648
Hoggaforfan:
volbeat skrev:

Nu har jag beställt därifrån! Hur snabbt kan ormarna flytta in efter jag har limmat? Torksr/försvinner lukten snabbt på tec7?

10 min efter ungefär, då är det yttorrt och det luktar inget

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
Hoggaforfan skrev:

10 min efter ungefär, då är det yttorrt och det luktar inget

Super!

373
171
Anathawa:
Hoggaforfan skrev:

Hos oss i huvudstaden är det även färg, tapethandel som har Tec7. Ofta lättare att ta sig till. :)

17
17
nisse8888:
Tec7 är är det inte antimögel i den?  eller den varianten w inte skadlig? 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild