Värmetips till leopardgecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

7
2
Helix88:
Potato skrev:
Temperaturen. 
1. Ha den inte i akvariet under sanden då geckon lätt kan bränna sig. Ha den istället under akvariet. 
2. Ev att du sätter in en lamparmatur med värmelampa i för att göra mer värme :)

Tack för svaret :), det ligger ett adekvat lager sand så hon bränner sig inte_!
Lamp armatur menar du en extern som sitter ovanpå terrariet? för annars har jag ju en keramisk värmelampa inne i terrariet hängd från "taket"?

134
111
Potato:
Helix88 skrev:

Tack för svaret :), det ligger ett adekvat lager sand så hon bränner sig inte_!
Lamp armatur menar du en extern som sitter ovanpå terrariet? för annars har jag ju en keramisk värmelampa inne i terrariet hängd från "taket"?

Spelar igentligen ingen roll om det ligger sand över, det rekomenderas inte :p jag skulle iaf göra så som jag skrev att sätt den under akvariet. Tänkte typ en lamparmatur i plåt/metall jag har själv en sån från exoterra med en day spotlight eller en röd värmelampa på 50w som ger tillräckligt med värme på den varma delen. så värmemattan ska ligga på samma del som lampan sitter på, hängd från taket till akvariet liksom inte för långt ner, men på en lagom höjd för ödlan :)

50
66
Void:
Om du inte redan sett den här tråden

www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=3288&p=1

kan den vara värd att ta en titt på.

1159
626
Temla:
Helix88 skrev:

Nej tråkigt att behöva repetera sig... men det är fortfarande inget problem med tanke på de två fläktarna som sitter i hålen vid glaset som cirkulerar luften styrt av en arduino.....

Jävligt tråkigt att man inte ens ska kunna be om hjälp i en fråga utan att behöva försvara sig...
Jag har en ödla till med liknande uppsättning dock i ett mindre terrarie... och hon mår super bra... så nej detta är inte min första ödla och kommer inte bli min sista heller.
.
.
.
Går det hålla sig till ämnet? jag bad helt enkelt om hjälp att lösa ett värme problem i ett större terrarie....

Men snällal du. Om du ber om råd och lägger upp bild är det ju självklart att du får kommentarer - ALLA kommentarer har varit med djurets bästa i åtanke. Ditt första svar var ganska snorkigt också och nu är du rent av ilsken och otrevlig. Om du hade sagt detta redan efter första gången du fick kommentar om akvarium så hade allt varit grönt och ingen hade behövt fråga igen. Som du förstår är det en del människor som har ödlor i helt fel miljö och därför är det naturligt att man frågar då vi ju alla vill djurens bästa. Hur ska vi kunna veta att du har fler ödlor eller ens någon vana av reptiler? Speciellt med tanke på ditt första inlägg med frågor om värme... läser man det kan man få för sig att du är nybörjare typ... då värme inte är särskilt svårt att fixa för en erfaren reptilägare. 

7
2
Helix88:
Temla skrev:

Men snällal du. Om du ber om råd och lägger upp bild är det ju självklart att du får kommentarer - ALLA kommentarer har varit med djurets bästa i åtanke. Ditt första svar var ganska snorkigt också och nu är du rent av ilsken och otrevlig. Om du hade sagt detta redan efter första gången du fick kommentar om akvarium så hade allt varit grönt och ingen hade behövt fråga igen. Som du förstår är det en del människor som har ödlor i helt fel miljö och därför är det naturligt att man frågar då vi ju alla vill djurens bästa. Hur ska vi kunna veta att du har fler ödlor eller ens någon vana av reptiler? Speciellt med tanke på ditt första inlägg med frågor om värme... läser man det kan man få för sig att du är nybörjare typ... då värme inte är särskilt svårt att fixa för en erfaren reptilägare. 

då är frågan varför det är så svårt för dig att ge konkreta tips när jag klart och tydlöigt ber om det? Så du uttrycker dig är det självklart att man får taggarna utåt... eller är det så att du anser att alla som kommer hit är nybörjare?
aadu kan ju läsa på om forumsreglerna då det finnns en som "Håll er till ämnet"? 

i vilket fall, Admin kan ta bort denna tråden så får jag försöka lösa det...
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild