Diskussioner, frågor och svar om kackerlackor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 9

16
5
divergency:
Gammal tråd men undrar bara hur länge en äggsäck ligger (vanlig väsande kackerlacka), har bara en hona och en hane och honan har släppt en äggsäck som legat i terrariet ca 27 timmar. Någon som vet? :)

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
divergency skrev:
Gammal tråd men undrar bara hur länge en äggsäck ligger (vanlig väsande kackerlacka), har bara en hona och en hane och honan har släppt en äggsäck som legat i terrariet ca 27 timmar. Någon som vet? :)

De brukar släppa obefruktade äggsäckar. De befruktade ruvar dom inne i bakkroppen. Och när ungarna är kläckfärdiga lägger honan äggsäcken och då tar det mellan några sekunder och tio minuter innan ungarna kläcks. Om hon släppte den och den legat i 27 timmar så är det nog en obefruktad äggsäck.

16
5
divergency:
EmanuelKarl skrev:

De brukar släppa obefruktade äggsäckar. De befruktade ruvar dom inne i bakkroppen. Och när ungarna är kläckfärdiga lägger honan äggsäcken och då tar det mellan några sekunder och tio minuter innan ungarna kläcks. Om hon släppte den och den legat i 27 timmar så är det nog en obefruktad äggsäck.

Usch det var ju synd :/ honan är ganska gammal och är nog döende nu så får väl ofra mig och köpa nya. Fick ett par gratis för att en vän hade för många men honan ser inte frisk ut. MEn tack för svaret, visste inte att de kunde lägga oberfuktade :)

95
35
uzaan:
En dum fråga kanske men kan man se på Dubia om hon " ska få barn"?  Tycker några av honorna ser tjockare ut än andra men de kanske bara är glupska? 

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
uzaan skrev:
En dum fråga kanske men kan man se på Dubia om hon " ska få barn"?  Tycker några av honorna ser tjockare ut än andra men de kanske bara är glupska? 

De är ju tjockare om de är gavida även om det kan bero på att de är glupska. Ibland ser man även hur de luftar äggsäcken.

459
138
Pakke:
uzaan skrev:

Några honor utan äggsäcken ska kunna se tjockare ut för de äter ju rätt mycket än hanar gör. Dock att dessa tjockare brukar ofta att ha äggsäcken inuti sig. :)

95
35
uzaan:
Pakke skrev:

Några honor utan äggsäcken ska kunna se tjockare ut för de äter ju rätt mycket än hanar gör. Dock att dessa tjockare brukar ofta att ha äggsäcken inuti sig. :)

Jag hoppas att det kommer smått snart. Har väntat på det. :) 

95
35
uzaan:
Jo men idag såg jag att det har kommit små minidubior. :)  en fråga till nu då. Ska jag låta dem vara i lådan med de stora eller ska jag flytta dem till de mindre kackerlackorna? Första gången jag fått smått ju. 

388
460
australis66:
uzaan skrev:
Jo men idag såg jag att det har kommit små minidubior. :)  en fråga till nu då. Ska jag låta dem vara i lådan med de stora eller ska jag flytta dem till de mindre kackerlackorna? Första gången jag fått smått ju. 

Du kan låta dem va med dem stora.

95
35
uzaan:
Python88 skrev:

Du kan låta dem va med dem stora.

Bra för den lådan harvärme o de växer väl snabbare då? 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 9
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild